آشنایی با انواع باندینگ دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی انواع باندینگ دندان

برخی از افراد تصور می‌کنند که باندینگ دندان همان کامپوزیت است در صورتی که این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در مطلب امروز سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان انواع باندینگ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

به طور کلی باید بگوییم که باندینگ دندان یک روش مکمل برای کامپوزیت به حساب می‌آید و قدرت محافظتی در حد کامپوزیت را ندارد. از نظر هزینه‌ها باندینگ دندان نسبت به کامپوزیت کمتر است ولی از نظر میزان دوام و استحکام و پوشش دادن دندان، کامپوزیت اولویت دارد. زمانی که شما کامپوزیت دندان را انجام می‌دهید، در صورتی که نقص‌های جزئی در آن دیده شد، متخصص برای برطرف کردن این نقص‌ها به سراغ باندینگ دندان می‌رود. از طرف دیگر باندینگ بیشتر جنبه زیبایی دارد ولی از کامپوزیت برای ترمیم دندان و پرکردن قسمت‌های تخلیه شده استفاده می‌شود.

بهترین مواد باندینگ دندان

باندینگ دندان از همان مواد کامپوزیت ساخت می‌شود. در واقع زمانی که کامپوزیت دندان با استفاده از مواد سیلیکون دی اکسید یا کوارتز تهیه شوند، باندینگ دندان به دست می‌آید. باندینگ حاصل از ترکیباتی است که با قدرت بر روی دندان شما می‌چسبد و با چسبندگی بالا باعث می‌شود مشکلاتی همانند ترک و شکستگی برطرف گردد. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کامپوزیت مورد استفاده برای باندینگ دندان، بر روی قدرت چسبندگی آن تأثیر می‌گذارد. هر چه ذرات مورد استفاده ریز‌تر باشند، باندینگ یکدست‌تر شده و قدرت چسبندگی بیشتری بر روی دندان هدف خواهد داشت.

روش های باندینگ دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بهترین مارک باندینگ دندان

همانگونه که گفته شد کیفیت مواد به کار رفته در کامپوزیت دندان، بر روی قدرت چسبندگی آن و زیبایی دندان‌ها بعد از ترمیم تأثیر می‌گذارد. بنابراین همه متقاضیان می‌خواهند که بهترین مارک باندینگ دندان برای آن‌ها استفاده شود. جالب است بدانید حتی بعضی از افراد فکر می‌کنند هر چه قیمت باندینگ بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. اما نباید تنها به این موضوع توجه کنید. بلکه باید از متخصص بخواهید که کیفیت ساختار باندینگ را برای شما شرح دهد. به طور کلی بهترین مارک باندینگ دندان مارکی است که براساس سیستم‌های سلفی اچ ساخته شده و همچنین از مونومر‌های اسیدی تهیه شده باشد تا بتواند به خوبی به مینا و عاج دندان چسبیده و به راحتی کنده نشود.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های کاشت ایمپلنت اینترالاک در ایران

نکات مراقبتی در استفاده از محافظ دهان

روش های پیوند لثه در جراحی لثه تحلیل رفته

Leave a Comment