آشنایی با علل دندان صدفی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی علل دندان صدفی

یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر فرد، داشتن لبخندی است که دندان‌های او را زیبا و طبیعی جلوه دهد. وقتی دندان‌ها تغییر رنگ پیدا کنند و بدشکل و نامرتب باشند، فرد به‌طور آگاهانه تلاش می‌کند تا از خندیدن اجتناب کند و دندان‌هایش را بپوشاند. اصلاح این مشکلات دندانی می‌تواند علاوه بر تغییرات ظاهری، اثرات روانی زیادی بر بیمار بگذارد که از جمله آن‌ها می‌توان افزایش اعتمادبه‌نفس را نام برد. طراحی و ترمیم لبخند یکی از تحسین‌برانگیزترین خدماتی است که دندان‌پزشک می‌تواند به بیمارش ارائه دهد. در این نوشته از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان به بررسی علل دندان صدفی می پردازیم.

دندان صدفی چیست؟

به دندانی گفته می‌شود که رنگ آن سفید و درخشان باشد و شبیه به رنگ صدف باشد. این رنگ معمولاً به دلیل وجود مواد معدنی خاصی در دندان مانند هیدروکسی آپاتیت است. دندان‌های صدفی معمولاً سالم و بدون پوسیدگی هستند و ظاهری زیبا و جذاب دارند.

دندان‌های صدفی معمولاً به طور طبیعی وجود دارند، اما می‌توان با انجام روش‌های دندانپزشکی زیبایی مانند بلیچینگ، رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کرد و به آنها ظاهری صدفی داد.

علت اصلی بدرنگی دندان‌ها

یکی از شایع‌ترین دلایل جست‌وجوی درمان دندان‌پزشکی، بدرنگی دندان‌هاست. علت بدرنگی دندان‌ها می‌تواند داخلی یا خارجی باشد. تغییر رنگ خارجی در اثر رعایت نکردن بهداشت، نوشیدن و خوردن غذاهای رنگ‌دانه‌دار، سیگار کشیدن و تغییر رنگ داخلی می‌تواند در اثر افزایش سن، مصرف داروی تتراسایکلین در کودکی، مصرف داروی ماینوسایکلین در بزرگ‌سالی و زردی در نوزادی باشد.

درمان لثه سفید شامل چه روش هایی می شود؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

عوامل تغییر رنگ دندان‌ها :

عوامل خارجی:

این عوامل شامل مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی مانند چای، قهوه، نوشابه‌های گازدار و تنباکو است.

عوامل داخلی:

این عوامل شامل مصرف برخی داروها مانند تتراسایکلین در دوران کودکی، عفونت‌های دندانی و بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری کبد و کلیه است.
اگر دندان‌های شما به دلایلی تغییر رنگ داده‌اند، می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک، روش‌های مناسب برای سفید کردن دندان‌های خود را بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای حفظ رنگ صدفی دندان‌ها آورده شده است:

  • به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • از مصرف برخی داروها که می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند، خودداری کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید از دندان‌های خود مراقبت کنید و آنها را سالم و درخشان نگه دارید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

نحوه انجام درمان بلیچینگ دندان

دندان‌ها یکی از روش‌های افزایش زیبایی لبخند است که با سفیدتر کردن دندان‌ها به وقوع می‌پیوندد. سفیدتر شدن (بلیچینگ Bleaching ) دندان‌ها به‌واسطه کاربرد یک ماده شیمیایی اتفاق می‌افتد که رنگ‌دانه‌های موجود در داخل و خارج دندان را اکسید می‌کند. اساساً سه روش برای بلیچینگ دندان‌ها وجود دارد: بلیچینگ در مطب (in-office bleaching) که توسط دندان‌پزشک انجام می‌شود، بلیچینگ در خانه (home bleaching) که توسط بیمار به‌وسیله ابزارهای مخصوص انجام می‌شود و محصولات بدون نسخه بلیچینگ که در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

دلایل نیاز جوانان به دندان مصنوعی

ایمپلنت یا ارتودنسی کدام را اول انجام دهیم؟

علت تلخی دهان و درمان آن | بخش اول

Leave a Comment