اصلاح دندان خرگوشی با لمینت دندان | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

بررسی اصلاح دندان خرگوشی با لمینت دندان

لمینت یکی از طرح‎های درمان پرکاربرد برای اصلاح این مشکل است. البته به این موضوع دقت داشته باشید که لمینت بیشتر برای اصلاح ظاهر یک دندان به کار می‌رود. این یعنی با توجه به کج بودن دندان‌های خرگوشی، استفاده از لمینت، نمی‌تواند این مشکل را از بن و ریشه حل کند. اما برای داشتن یک لبخند مطلوب، استفاده از لمینت نیز کفایت می‌کند. در این مقاله سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان اصلاح دندان خرگوشی با لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط لازم برای لمینت کردن دندان خرگوشی

فرد باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد تا بتواند از لمینت به عنوان طرح درمان دندان‌های خرگوشی استفاده کند:

داشتن مینای کافی روی دندان

با توجه به اینکه لمینت بر روی مینای دندان سوار می‌شود، باید حتما مینای کافی روی دندان‌های شما وجود داشته باشد. در غیر این صورت، نمی‌توان به خوبی لمینت را به دندان چسباند.

بهداشت دهان و دندان مناسب

دقت داشته باشید که اگر قصد استفاده از لمینت را داشته باشید، باید حتما بهداشت دهان و دندان خود را پس از این درمان با جدیت رعایت کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که حال و حوصله مسواک زدن را ندارند، فاقد یکی از شروط لازم برای درمان دندان خرگوشی با لمینت هستید.

درجه کج بودن نسبتا خفیف

با توجه به کج بودن دندان‌های خرگوشی، ممکن است نتوان از لمینت برای اصلاح آنها استفاده کرد. به همین دلیل هم اگر درجه کج بودن آن خیلی شدید باشد، یکی از شرایط استفاده از لمینت را نخواهید داشت. اما اگر درجه کج بودن آن در حد خفیف باشد و مشکلی برای شما به وجود نیاورد، می‌توانید ظاهر دندان را با استفاده از لمینت اصلاح کنید.

قیمت لمینت کردن دندان خرگوشی

برای تعیین قیمت دقیق این درمان، باید حتما برای معاینات بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنید. هزینه تمام شده آن می‌تواند با سایر هزینه‌های جانبی جمع گردد. به عنوان مثال، اگر دندانپزشک برای درمان پوسیدگی، اقدامات لازم را انجام دهد، هزینه آنها نیز بر قیمت تمام شده اضافه می‌گردد.
بنابراین بهتر است برای اطلاع از قیمت آن به صورت حضوری به کلینیک مراجعه نمایید تا پس از انجام بررسی‌های لازم از قیمت دقیق این روش ترمیمی برای دندان‌هایتان مطلع شوید.

طول درمان برای لمینت دندان خرگوشی

تعداد جلسات مورد نیاز برای این درمان معمولا در حد دو جلسه است. بسته به شرایط دندان‌های شما، اگر نیاز به انجام برخی درمان‌های جانبی وجود داشته باشد، ممکن است به بیش از دو جلسه نیاز داشته باشید. اما در کل مدت زمان آن در حد 2 هفته خواهد بود.

علت استفاده از لمینت فوری دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

افراد مناسب برای انجام لمینت دندان خرگوشی

مطمئنا هر روش درمانی برای همه افراد مناسب نیست. استفاده از لمینت دندان هم باید به تشخیص دندانپزشک توصیه شود. اگر میزان کج بودن و جلو زدگی دندان خرگوشی بیمار کمتر از آن چیزی باشد که مشکل زیادی ایجاد کند، می‌توان برای وی از لمینت نیز استفاده کرد. اما اگر مشکل بیمار فراتر از زیبایی دندان باشد، استفاده از لمینت برای اصلاح آن کافی نخواهد بود.

مقایسه ارتودنسی با لمینت برای اصلاح دندان خرگوشی

اینکه از کدام روش برای درمان دندان خرگوشی استفاده کنید، به شرایط شما و تشخیص دندانپزشکتان بستگی خواهد داشت. در صورتی که شرایط شما به گونه‌ای باشد که بتوان از لمینت استفاده کرد، می‌توانید به انتخاب خودتان از این روش درمانی استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که درمان اصولی این مشکل، با ارتودنسی انجام خواهد شد.

اگر برای نتیجه بخش بودن درمان خود عجله‌ای ندارید، پیشنهاد ما استفاده از ارتودنسی خواهد بود. چنانچه واقعا شرایط کج بودن دندان خرگوشی شما خیلی حاد باشد، مطمئنا روی آوردن به ارتودنسی لازم خواهد بود. اگر هم می‌توانید هزینه هر دو روش را پرداخت کنید، می‌توانید از ترکیب این دو روش برای رسیدن به زیبایی بیشتر دندان‌های خود استفاده کنید. اما واقعا نمی‌توان به صورت کلی این دو روش را با هم مقایسه کرد.

میزان درد لمینت دندان خرگوشی

حین یا پس از این درمان دردی متوجه شما نخواهد بود. ممکن است حساسیت موقتی در دندان‌های شما به وجود آید که پس از مدتی از بین می‌رود.

امکان اصلاح دندان خرگوشی در خانه

مطمئنا چنین امکانی برای شما فراهم نخواهد بود. درمان این مشکل توسط شما یا هر فرد دیگری به جز دندانپزشک، می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

حساسیت دندان بعد از درمان با لمینت

با توجه به برداشته شدن قسمتی از مینای دندان، وجود این حساسیت طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

ترکیب لمینت و ارتودنسی برای اصلاح دندان خرگوشی

بله، اگر مشکل شما حاد باشد، می‌توانید در ابتدا درمان ارتودنسی را انجام دهید و سپس لمینت‌ها را برای زیبایی بیشتر روی دندان‌ها قرار دهید.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مقایسه لمینت معمولی با لمینت کانتکت لنز و لومینیرز

روش‌های پیشگیری از تغییر رنگ لمینت دندان

مقایسه کامپوزیت دندان با ارتودنسی

۲ Thoughts to “اصلاح دندان خرگوشی با لمینت دندان”

  1. برای ارتودنسی مراجعه کردم با توجه به وضعیت روکش و ترمیم دندان هام و اینکه کجی خیلی خفیفی داشت دندانپزشک بهم درمان لمینت پیشنهاد دادند و برای من و اصلاح طرح لبخندم موثر بود

    1. با تشکر از اعتماد شما، با آرزوی سلامتی

Leave a Comment