انتخاب بهترین نوع نخ دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

چگونگی انتخاب بهترین نوع نخ دندان

عمل کشیدن نخ دندان به صورت درست بالاتر از نوع نخی که استفاده می کنید اهمیت دارد. اینکه از نخ های قالب دار یا نخ های معمولی استفاده کنید یک فرآیند سلیقه ای است. مهم این است که شما به درستی کشیدن نخ دندان را انجام دهید. تمام نخ هایی که توسط داروخانه های مجاز به فروش می رسند مورد تایید هستند و جزییات کمی بین آنها تفاوت دارد. پس عنوان کردن بهترین نخ دندان واژه ای درست نمی باشد. شرایط هر دندان و هر فرد متفاوت با دیگری است. در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان انتخاب بهترین نوع نخ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

میزان کشدن نخ دندان در طول روز

سازمان بهداشت جهانی و همچنین مقالات و پژوهش ها نشان می دهد که بالاترین سطح بهداشت دهان و دندان با انجام دو بار مسواک در روز و یک بار کشیدن نخ دندان قابل دسترسی می باشد. پس حداقل یک بار استفاده از نخ دندان الزامی می باشد.

انواع مختلف نخ دندان

تنوع در نخ دندان زیاد است و در دسته بندی های مختلف از نظر جنس، رویه و حالت بسته بندی قرار می گیرند. اینکه از کدام نوع نخ دندان استفاده شود بستگی به راحتی شما، فرم دندان ها و فاصله بین آنها دارد.

مزایای نخ دندان کشیدن | بهترین ایمپلنت اصفهان

نخ دندان استاندارد:

نخ های نایلونی رایج که دارای اندازه معمول و استانداردی هستند برای بیشتر دندان ها مناسب می باشند و قطر آنها به گونه ای طراحی شده است که فاصله دندان ها در حالت معمول را در بر بگیرد. نوع نخ دندان استاندارد در چند دسته بندی قرار می گیرد : نخ طعم دار و نخ بدون طعم که شما در زمان استفاده این را احساس خواهید کرد و تهیه آن سلیقه ای می باشد. دسته بندی دیگر نخ موم دار و بدون موم می باشد. برای دندان هایی که دارای فاصله کم و فشرده هستند نخ موم دار راحت تر عمل می کند.

نخ دندان دنتال تیپ:

اگر فاصله دندان های فرد زیاد باشد می تواند از این نخ ها که پهن و وسیع هستند استفاده کند. این نوع نخ در زمان ارتودنسی نیز قابلیت استفاده دارد.

نخ دندان سوپر:

دسته دیگری از نخ های مناسب برای دندان ارتودنسی شده یا دندان هایی با فاصله زیاد نخ های دندان سوپر می باشند که شامل سه دسته نخ محکم، نخ اسفنجی و نخ معمولی هستند. نخ معمولی را برای پلاک خط لثه استفاده می کند، نخ اسفنجی مناسب براکت های ارتودنسی است و نخ محکم برای زیر براکت ها کاربرد دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

دلایل لق شدن دندان در بزرگسالان

آشنایی با فقدان مادرزادی دندان یا هیپودنشیا

افراد نامناسب برای درمان دندان خرگوشی با لمینت

Leave a Comment