انواع ایمپلنت های دندانی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی و معرفی انواع ایمپلنت های دندانی

به طور کلی برای انواع ایمپلنت های دندانی از دو روش اصلی استفاده می شود که در این مطلب از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان با آن ها آشنا خواهیم شد.

1- ایمپلنت ریشه ای شکل

این روش رایج ترین، متداول ترین و معمول ترین تکنیک در ایران به حساب می آید. که در آن تمامی افراد می توانند به راحتی از درون استخوان برای کاشت استفاده کنند. این مدل شبیه پیچ کردن یک مخروط به استخوان است و در طول و پهنا می توان آن را متناسب با فرم صورت و فک انتخاب کرد. معمولاً دندان پزشک در مراحل اجرایی این روش در مورد روکش، پل یا دندان و همین طور نحوه اجرای آن به شما توضیحاتی ارائه خواهد داد و بر اساس آن عملیات کاشت شروع می شود.

2- ایمپلنت چهارچوب

در این روش که با نام چهارچوب راموس نیز شناخته می شود دارای چهارچوب راموس در گوشه عقب استخوان فک در دهان است. هنگامی که در آن ایمپلنت به کار می رود بافت اطراف نیز ترمیم شده و یک میله فلزی نیز در اطراف لثه قابل دیدن خواهد بود. دندان های مصنوعی به شکلی ساخته خواهند شد. که این میله را پوشش دهند و از شکستگی فک نیز تا 99 درصد جلوگیری می کند. به طور کلی اگر مایل به انتخاب یک نمونه با استحکام هستید این تکنیک اجرایی می تواند گزینه ای استاندارد و متداول باشد.

ایمپلنت کره ای CIS | بهترین ایمپلنت اصفهان

آیا میتوان ایمپلنت را به عنوان روشی مطمئن و ایمن قلمداد کرد؟

در نهایت احتمالاً این پرسش هم برای کسانی که قصد دارند در مورد ایمپلنت دندان هزینه کنند به وجود می آید که آیا این هزینه می تواند صرفه و دوام بالایی داشته باشد؟ در جواب به این سوال باید خاطر نشان شویم که در حال حاضر ایمپلنت یکی از کم نقص ترین و بهترین روش ها برای کاشت دندان و ترمیم است. که البته برای تمامی افراد معمولاً قابل اجرا بوده و محدودیت خاصی ندارند. این که شما تا چه حد مراقب دندان های خود باشید نیز می تواند روی عمر و دوام آن تاثیر ویژه ای بگذارد.

در صورتی که این کار را انجام ندهید پس از مدتی روکش ها از بین می روند. به طبع انتظار نداشته باشید که چند برابر از دندان های معمولی مقاوم تر باشد. اما در بدترین حالت نیز ایمپلنت به مراتب عمری بهتر نسبت به دیگر روش ها دارد. شما می توانید هم دندان های تکی ایمپلنت را بکارید و هم از روش های یکجا جایگزین کردن استفاده کنید. این بستگی به شرایط خودتان دارد. به همین منوال باید گفت که این روش ترمیم معمولاً کمترین محدودیت را چه از لحاظ نحوه اجرا و چه بسته به شرایط فیزیکی و فک فرد دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

چه کسانی میتوانند از روش ایمپلنت استفاده کنند؟

شاید شما هم با تحقیق و جستجو در اینترنت با عناوین زیادی مواجه شوید. و فکر کنید که ایمپلنت مناسب شما نیست و یا به هر دلیلی باید به دنبال جایگزین برای آن باشید. اما در ادامه قصد داریم کلیدی ترین و مهم ترین مشخصه ها و ویژگی هایی که در افراد وجود دارد را بررسی کنیم و در مورد این که آیا می توان روی آن ها ایمپلنت دندان را اجرا کرده صحبت نماییم.

  • اگر بیش از یک دندان از دست رفته باشد.
  • کسانی که دندان های فک جلو و عقب خود را به هر دلیل از دست داشته باشند.
  • کسانی که به هر دلیلی علاقه ای به استفاده از دندان های مصنوعی تکی یا قالبی ندارند.
  • در صورتی که فاصله ایجاد شده پس از کشیدن یک دندان طبیعی باشد و امکان انجام عملیات ایمپلنت وجود داشته باشد.
  • افرادی که می خواهند برای همیشه از مشکلات دهان و دندان رها شوند و گفتار خود را با تمرکزی که به دست می آورند بهبود ببخشند.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

دلایل تعویض لمینت دندان

ایمپلنت ساب پروستئال

روش های درمان بی دندانی

Leave a Comment