ایمپلنت دندان 5 چیست؟ |بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

ایمپلنت دندان 5 چیست؟

دندان و دهان از بخش ها و قسمت های مختلفی ساخته شده است.

برای بررسی دقیق و تشخیص صحیح به هنگام وقوع بیماری یا مشکلات دندان، متخصص ها اقدام به شماره گذاری دندان ها کرده‌اند. این شماره گذاری در تمام دنیا ثابت بوده و همه دندانپزشکان از آن استفاده می کنند. اگر بخواهیم به طور دقیق با ایمپلنت دندان شماره 5 آشنا شویم، بهتر است در ابتدا از نحوه شماره گذاری دندان ها شناخت پیدا کنیم.

شماره گذاری دندان به چه صورتی انجام می شود؟

در هر فک به صورت نرمال و طبیعی 4 دندان پیشین، 4 دندان آسیاب و 2 دندان نیش وجود دارد. بدون شک هر کدام از این دندان ها نقش و تاثیری بسزایی در جویدن و صحبت کردن دارند. برای نمونه دندان های پیشین وظیفه خرد کردن غذاها و نگه داشتن تکه های غذا توسط دندان های نیش انجام می شود. در این میان نقش دندان های آسیاب برای ساییدن و له کردن غذا است. دندان عقل نیز که به سه شکل نهفته، نیمه نهفته و کامل در سن بالا به وجود می آید، به کمک دندان های آسیاب خواهند آمد.

دندان شماره 5 که جزو دندان های آسیاب کوچک قرار می گیرد، در فک بالا و پایین قرار دارد. زمانی که مشکلی برای این دندان پیش آید، فرد مجبور خواهد بود که ایمپلنت دندان 5 را انجام دهد.

ایمپلنت دندان شماره 5 چگونه انجام می شود؟

کاشت ایمپلنت دندان 5 همانند دیگر انواع کاشت دندان نیاز به طی کردن چند مرحله اساسی دارد.

در ابتدای کار نیاز است که فک و دندان های فرد توسط متخصص معاینه شده و تشخیص داده شود که به چه نوع ایمپلنت و جنسی نیاز دارد. پس از ارزیابی های اولیه، در روز جراحی برای کاهش درد، لثه بیمار با کمک ماده بی حسی و موضعی، بی حس می شود.

 

ایمپلنت دندان 5 چیست؟ |بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

با استفاده از تجهیزات مدرن پزشکی، لثه شکافته شده تا به استخوان فک برسد. در این مرحله اگر فرد دچار تحلیل لثه و کمبود تراکم استخوان نشده باشد، سوراخی در استخوان او ایجاد می کنند. چنانچه که تراکم استخوان به حد کافی نباشد از پیوند استخوان استفاده می شود. پس از شکافتن استخوان ایمپلنت دندان 5 را در آن تعبیه می کنند.

یک نکته را فراموش نکنید که اگر بیمار از ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه استفاده کند، روند کل کار در یک روز یا نهایت دو روز تمام می شود. اما اگر بیمار هزینه ایمپلنت دائمی را پرداخت کرده باشد، این فرایند حدود چند ماه به طول می انجامد.

در واقع ایمپلنت دندان شماره 5 را می توان یک مرحله ای، دو مرحله ای و یا فوری انجام داد. اینکه شما چه نوع ایمپلنت و یا چه جنسی و مارکی را انتخاب می کنید باز هم در هزینه ایمپلنت دندان 5 و هم مدت زمان ماندگاری آن باز تاثیر خواهد گذاشت.


مطالب پیشنهادی:

فرق ایمپلنت با دندان ثابت

آیا ایمپلنت ثابت است؟

ایمپلنت دندان مدنتیکا چیست؟

عوارض و عواقب درمان نکردن لق بودن ایمپلنت

Leave a Comment