بهترین زمان برای ارتودنسی دندان و ناهنجاری فکی | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی بهترین زمان برای ارتودنسی دندان و ناهنجاری فکی

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان بهترین زمان برای ارتودنسی دندان و ناهنجاری فکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سن فرد:

معمولاً ارتودنسی در دوران نوجوانی یا اوایل سنین بالا پیشنهاد می‌شود. در این مرحله، دندان‌ها قابل تغییر هستند و می‌توانند به جایگاه مطلوب هدایت شوند. اما همچنین، ارتودنسی در سنین بالاتر نیز ممکن است مناسب باشد، اگرچه ممکن است نیاز به روش‌های درمانی متفاوت و طولانی‌تر باشد.

توسعه دندانی و فکی:

در سنین جوانی و نوجوانی، دندان‌ها و فک‌ها هنوز در حال رشد و توسعه هستند. این باعث می‌شود که جابجایی و تنظیم دندان‌ها در این دوران به‌راحتی‌تر انجام شود. در نتیجه، شروع درمان ارتودنسی در این سنین می‌تواند به نتایج بهتری منجر شود.

نیازهای درمانی فرد:

هر فرد ممکن است نیازهای درمانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد نیاز به تنظیمات ساده‌تری داشته باشند، در حالی که در موارد دیگر ممکن است نیاز به درمان کاملتری باشد. بررسی و ارزیابی دقیق از سوی ارتودنتیست یا دندانپزشک در تشخیص زمان مناسب برای سیم کشی دندان مناسب است.

بازی فوتبال با ارتودنسی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر ندا مکانیک

زمان مناسب ارتودنسی با ناهنجاری فکی

اگر در زمان اولین معاینه، ارتودنتیست متوجه شود که مراجع ناهنجاری فکی دارد، بسته به نوع و میزان آن، پیش از دوره بلوغ درمان را آغاز می کند. باید در نظر داشت در چنین مواردی ارتودنتیست بایستی فلوشیپ جراحی فک هم باشد.

برای درمان این عارضه می توان در سنین زیر، آن ها را انجام داد:

  • دختران از ۸ سالگی
  • پسران از ۹ سالگی

البته بسته به صلاحدید متخصص مورد نظر می توان درمان را زودتر هم شروع کرد. در صورتی که فرد برای درمان این مشکل خود به موقع مراجعه نکند، در سنین بالاتر به جراحی فک احتیاج خواهد داشت. آنچه قطعی است این است که ارتودنسی پیشگیری و زودهنگام مزایای انکارناپذیری دارد.

دندانپزشک اطفال غالباً نخستین فردی است که در جلسات ویزیت دوره‌ای متوجه مشکل دندان‌ها می‌شود و مراجعه به متخصص ارتودنسی را توصیه می‌کند. متخصص لزوم سیم‌کشی دندان‌ها را بررسی می‌کند و بهترین زمان ارتودنسی و مناسب‌ترین روش و وسایل ارتودنسی را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین سن ارتودنسی بدون ناهنجاری فکی

کسانی که تنها از ناحیه ی دندان هایشان دچار مشکل هستند، می توانند در هر سنی برای ارتودنسی دندان هایشان اقدام کنند. البته لازم است که در قسمت لثه و استخوان های فک مشکلی نداشته باشند. بهترین سن برای ارتودنسی کودکان از ۱۰ تا ۱۲ سالگی است. در این دوران، تقریبا تمام دندان ها، دائمی هستند (به جز دندان های عقل و آسیای بزرگ). پس با اقدام در این سن، می توانید مانع ایجاد مشکلات بعدی شوید.

چنانچه در سن مناسب برای ارتودنسی اقدام نکنید، در دوره های بعدی و به خصوص پس از ۳۰ سالگی، بایستی با احتیاط بیشتری عمل کنید. در این سنین، تحلیل استخوان فک، می تواند سبب ساز ایجاد موانعی شود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری دهان و دندان

علل رشد کج دندان دائمی کودک

روش های پیشگیری از ایجاد فاصله میان دندان ها

Leave a Comment