پروتز دندان موقت و دندان ژله ای | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

تفاوت پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای

پروتز دندان موقت و دندان ژله ای

پروتز دندان موقت و دندان ژله ای یک نگه دارنده ی قابل حذف است که به سقف دهان یا کام و در برخی موارد روی فک تحتانی متصل می شود. به این نگهدارنده یک یا دو دندان به طور معمول متصل است. وقتی پروتز موقت را در دهان می گذارید ردیف دندانی کامل شده و لبخند کاملی خواهید داشت. پروتز دندان ژله‌ای نیز مشابه دندان مصنوعی لبخند کاملی را برای شما به ارمغان می‌آورد با این تفاوت که پروتز‌های دندان ژله‌ای نسبت به دندان مصنوعی نرم‌تر بوده.

پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای توسط دندان پزشکان ساخته می‌شوند. ابتدا از ساختار دهان قالب تهیه می‌شود و سپس این قالب به آزمایشگاه برای ساخت ارسال می‌شود. در آزمایشگاه این قالب متناسب دهان و دندان فرد ساخته می‌شود تا فاصله‌ی بین دندان ها پر شود. از دست دادن یک یا دو دندان راهی به جز ایمپلنت دندان یا استفاده از پروتز دندان موقت و دندان ژله‌ای نخواهد داشت.

تفاوت پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای

از نظر بخش دندان هر دو پروتز با استفاده از ماده‌ی رزین که هم سبک‌تر و هم مقرون به صرفه‌تر از پورسلین است ساخته می‌شوند. اما در بخش پایه‌ی پروتز دندان موقت و دندان ژله‌ای تفاوت اصلی نهفته است. پروتز دندان موقت از جنس کروم کبالت و پروتز دندان ژله‌ای از جنس پلاستیک فشرده است. در نتیجه پروتز دندان موقت سخت‌تر و شکننده‌تر است و پروتز دندان ژله‌ای نرم‌تر است و انعطاف بیشتری دارد. میزان انطباق و سازگاری لثه‌ی افراد با پروتز دندان ژله‌ای بیشتر است و میزان حساسیت ایجاد شده در آن نیز کمتر از پروتز دندان موقت است. با این حال هر دو نوع پروتز دندان مزایا و معایب خاص خود را دارند که به آن پرداخته می‌شود.

تفاوت پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

مزایای پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای

برخی مزایا برای پروتز دندان موقت و دندان ژله‌ای به شکل اختصاصی وجود دارد که سبب می‌شود به دلایل مختلف جذابیت داشته باشند.

مزایای پروتز دندان موقت به شرح زیر است:

  1. ارزان تر بودن این پروتز ها به نسبت سایر مدل ها از قیمت کمتر و به صرفه‌تری برخوردار بوده و در نتیجه خرید آن‌ها برای بسیاری از افراد اقتصادی محسوب می شود.
  2. از نظر ظاهری ظاهر این پروتز ها بسیار طبیعی بوده و مشابه دندان‌های فرد است.
  3. مدت زمان آماده شدن از نظر زمانی که باید منتظر باشید نیز این پروتزهای موقت به نسبت سریع آماده می‌شوند و به انجام مقدمات خاصی نیاز ندارند.
  4. شیوه‌ی استفاده نحوه‌ی استفاده از پروتزهای موقت بسیار ساده بوده و فقط کافی است آن‌ها را در فضای خالی بین دندان های خود قرار دهید.
  5. تثبیت دندان‌های کنونی استفاده از پروتز سبب می‌شود که سایر دندان‌ها سر جای خود بمانند و شل نشوند.

مزایای پروتز دندان ژله‌ای

  • احتمال شکستن این نوع پروتز به نسبت پروتز موقت معمولی کمتر است.
  • پروتز‌های ژله‌ای به سادگی به دندان می‌چسبند و نیازی به استفاده از گیره‌ی فلزی نیست.
  • به دلیل جنس آن‌ها که از پلاستیک فشرده است بسیار شفاف بوده و رنگ طبیعی لثه‌ها مشخص است.
  • پروتزهای ژله‌ای نیز به سرعت قابل آماده شدن هستند.
  • استفاده از آن‌ها کمترین نرخ حساسیت را دارا است.
  • جویدن غذا با آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

 


مطالعه بیشتر:

آیا همیشه باید از پروتز دندان استفاده کرد؟

نحوه تمیزکردن پروتز دندان

Leave a Comment