جراحی جلو آوردن فک پایین | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

جراحی جلو آوردن فک پایین

بعد از تشخیص عقب بودن فک پایین، جراحی فک باید انجام شود.

جراح فک و صورت طرح درمان را پیاده کرده و مشخص می‌نماید آیا به ارتودنسی قبل و بعد از جراحی نیاز هست یا خیر.
جراح فک، فک پایین بیمار را از زیر پوست برش مى‌دهد و به‌صورت کشویى جلو می‌آورد. سپس فک پایین جلوآورده شده، در جاى جدید خود با پیچ و پلاک تثبیت مى‌شود. این برش‌هایی روی فک پایین برای جلو آوردن آن انجام می شوند را استئوتومی فک پایین گفته می‌شود. در این عمل، جراح فک برشی‌هایی را پشت دندان‌های آسیا(مولر) و پایین استخوان آرواره ایجاد می‌کند تا جلوی آرواره مقداری حرکت کند. پیچ و پلاک‌ها نیز جلوی برگشت فک پایین به عقب را می‌گیرند.

مزایای جراحی فک پایین عقب چیست؟

از مزایای جراحى جلو آوردن فک پایین برگشت فک به جای اصلی و زاویه‌دار شدن آن است. این زاویه‌دار شدن موجب بهبود غب غب زیر گلوى بیمار نیز می‌گردد.
زاویه‌دار شدن و استخوانى شدن صورت هم در خانم‌ها و هم آقایان، زیبایی صورت را بیشتر می‌کند. ممکن است عقب بودن فک پایین باعث بروز مشکلات تنفسی نیز بشود. در نتیجه با جراحی این موضوع نیز برطرف می‌گردد.
اگر مشکلات حادی همراه با عقب بودن فک پایین نباشد، جراحی و دوره نقاهت آن، آنچنان سخت و طولانی نیست.

"</h4

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

عقب بودن فک یا عقب بودن چانه

گاهی ممکن است فک پایین در جای خود قرار داشته باشد و رشد آن نیز متناسب باشد. اما چانه فرد است که کمی عقب است. در این حالت کار دیگر به سختی جراحی فک نیست. بلکه جراح با یک عمل جراحی کوچک چانه را به جلو می‌آورد. بعضا با تزریق ژل یا چربی نیز می‌توان عقب بودن چانه را درمان کرد.

 


مطالعه بیشتر:

دوره نقاهت بعد از جراحی فک

انواع جراحی فک یا ارتوسرجری

رژیم غذایی پس از جراحی فک

انواع جراحی فک

Leave a Comment