جلوگیری از درد لثه با رعایت بهداشت دندان | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی جلوگیری از درد لثه با رعایت بهداشت دندان

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان جلوگیری از درد لثه با رعایت بهداشت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مرتب مسواک زدن

حتماً دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. برای این کار از مسواک نرم استفاده کنید. در زمان مسواک زدن، از یک حرکت نرم و ملایم رو به جلو و عقب استفاده نمایید.

همچنین، به کار بردن مسواک قدیمی نیز می تواند سبب آسیب رساندن به دندان های شما گردد. در ابتدا موهای مسواک های نو گرد هستند، اما با گذشت چند ماه این موها تیزتر شده و می توانند بیش از آنکه نقش مفیدی را برای دندان های شما ایفا کنند، به آنها ضرر برسانند. علاوه بر آن، یادتان باشد که زبان خود را مسواک بزنید. مقداری خمیر دندان را درون دهان خود بگذارید. کف اضافی تولید شده را بیرون بریزید، ولی دهان خود را با آب نشویید.

استفاده روزانه از نخ دندان

روزانه زمانی را برای کشیدن نخ دندان اختصاص دهید. نخ را دور انگشت وسط یک از دستانتان و بقیه آن را دور انگشت وسط دست دیگر بپیچید. نخ را میان انگشت شست و سبابه خود محکم بگیرید.

  • به آرامی نخ دندان را بین همه دندان های خود به جلو و عقب هدایت کنید. در انتهای هر دندان، نخ را خم کنید.
  • پس از قرار گرفتن نخ دندان بین دندان ها، از یک حرکت ملایم بالا و پایین جهت مالش طرفین هر دندان استفاده کنید.
  • بعد از پایان یافتن کار یک دندان، با باز کردن نخ بیشتر از لای انگشتان خود، به سراغ دندان بعدی بروید.
  • توجه ویژه ای به دندان های خود به محض رویش دندان عقل به خرج دهید.

داروهای خانگی برای کاهش درد لثه | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

شستشوی دهان

نوعی دهانشویه را پس از صرف غذا جهت شستشوی دهان خود در نظر بگیرید. چرا که دهانشویه می توان کمک شایانی به خارج کردن تکه های غذا و سایر ذرات باقیمانده بین دندان ها نماید. این ذرات می توانند پلاک، پوسیدگی دندان، تارتار و همچنین بیماری های لثه را ایجاد نمایند. می توانید دهان خود را با آب یا دهانشویه ای که از موادی مانند پراکسید هیدروژن ساخته شده است، بشویید.

مراجعه منظم به دندانپزشک

سعی کنید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک می تواند به جرمگیری و تمیز کردن دندان هایتان 1 تا 2 بار در سال بپردازد. جرمگیری های معمول تحت پوشش اکثر بیمه ها قرار دارند. این کار علاوه بر اینکه کمک زیادی به تمیز نگه داشتن دندان هایتان خواهد کرد، بلکه می تواند نقش مؤثری در تشخیص به موقع مشکلات لثه یا دندان، توسط دندانپزشک پیش از اینکه به وضعیت بدی برسد، ایفا کند.

پرهیز از مصرف محصولات حاوی تنباکو

محصولات حاوی تنباکو می تواند سبب افزایش ابتلا به بیماری های لثه گردد. این محصولات شامل سیگار، سیگار برگ و تنباکوی جویدنی خواهد بود.

مصرف کافی ویتامین C و کلسیم

از مصرف کافی ویتامین C و کلسیم مطمئن شوید. چرا که کمبود ویتامین C می تواند تورم، خونریزی لثه ها و حتی لق شدن یا از دست دادن دندان ها را به دنبال داشته باشد. منابع غذایی سرشار از ویتامین C عبارتند از: میوه هایی همچون پرتقال و گریپ فروت، کیوی، فلفل دلمه ای، پاپایا، توت فرنگی، کلم بروکلی و طالبی.
منابع غذایی سرشار از کلسیم نیز محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، ماست و بستنی، ساردین، شیر سویای غنی شده با کلسیم، محصولات سویا و سبزیجات سبز برگ را شامل می شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نکاتی برای استفاده از نخ دندان

موارد نیاز به کشیدن دندان عقل

ضرورت استریل لوازم و محیط دندانپزشکی

Leave a Comment