حفظ و نگهداری روکش ایمپلنت| بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

چگونگی حفظ و نگهداری روکش ایمپلنت

طول عمر دندان مصنوعی روی ایمپلنت با نحوه امنیت و نگهداری روکش ایمپلنت امکان پذیر می باشد. چندین عامل اصلی در حفظ و نگهداری روکش ایمپلنت سمان شونده یا پیچ شونده دخیل است. در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان حفظ و نگهداری روکش ایمپلنت را مورد بررسی قرار می دهیم.

سطح مقطع، ارتفاع، مقدار زبری سطح و نوع سمان در حفظ روکش های سمان شونده تاثیر می گذارد. سطح مقطع، ارتفاع و قرار گیری ایمپلنت ها در زیر سطح لثه باید به گونه ای باشد که دیواره های اباتمنت ایمپلنت بالاتر بوده و سطح مقطع آنها بیشتر از دندان طبیعی شخص باشد.

اندازه استاندارد ارتفاع اباتمنت در روکش های سمان شوند حداقل 5 میلی متر است. چنانچه فضای بین اکلوژن کمتر از 4 میلی متر شد بهتر است از روکش پیچ شونده استفاده شود. زیرا در این حالت می توان به طور مستقیم و بدون اباتمنت واسط به ایمپلنت وصل شوند.

در روکش های سمان شده با افزایش زبری سطح می توان دوام مکانیکی چسب را تا حد قابل قبولی بالا برد. برای این افزایش دندانپزشک ماهر ایران ایمپلنت از مته های الماس یا سنگ های مخصوص استفاده می کند.

عامل دیگر انتخاب سمان یا همان چسب است که در دوام و حفظ روکش سمان شونده تاثیر بسزایی دارد. نوع چسبی که برای چسباندن آن بکار می رود می تواند بصورت دائمی یا موقتی باشد و انتخاب آن به تصمیم دندانپزشک براساس شرایط بالینی بیمار بستگی دارد.

در اکثر موارد از چسب موقت کمک گرفته می شود تا در زمان شل شدن روکش یا شل شدن اباتمنت بتوان بدون به خطر انداختن اجزاء روکش دندان، آن را خارج نمود.

مراقبت از روکش ایمپلنت

همانگونه که می دانید کاشت ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته به هر علتی می باشد. اما در مقابل مراقبت و نگهداری از آن همانند دندان های طبیعی نیاز به وسواس و دقت خاصی دارد.

طبق نظر دندانپزشک ماهر ایران ایمپلنت، رسیدگی مداوم و منظم موجب افزایش طول عمر ایمپلنت دندان شده و از سوی دیگر طول عمر روکش ایمپلنت نیز بیشتر خواهد شد. کارهای روتین وار همانند رعایت بهداشت دهان و دندان، انجام صحیح و مرتب مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهانشویه ها تجویز شده می تواند این طول عمر را دو چندان کند. در برخی موارد تجمع باکتری پس از چسباندن روکش ایمپلنت دیده شده است که بایستی فرد رژیم غذایی خود را اندکی تغییر دهد و از خوردن غذاهای سفت و چسبنده که به روکش صدمه می زند بشدت خودداری کند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

پرطرفدارترین روکش ایمپلنت در ایران

روکش های ایمپلنت در ایران در انواع برند های مختلف قابل استفاده هستند و می توان انها را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. در بین تمامی روکش های ایمپلنت که در ایران وجود دارند، روکش های کره ای جایگاه بهتری بین مردم پیدا کرده اند. زیرا این نوع روکش ها از کیفیت و زیبایی قابل قبولی برخوردار هستند و دوام و ماندگاری آنها زیاد است . که با این وجود از هزینه مناسب تری نیز برخوردار می باشد.

به همین دلیل از آنجایی که با پرداخت هزینه مناسب می توان از کیفیت این نوع ایمپلنت ها بهره مند گشت، مردم ایران استقبال خوبی از این نوع روکش ایمپلنت نشان داده اند.

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

درمان جلو بودن فک با ونیر کامپوزیت

سن مناسب برای درمان بیرون‌زدگی فک

ماندگاری لمینت دندان

Leave a Comment