درمان پوسیدگی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

درمان پوسیدگی دندان

در مطلب امروز از سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک اصفهان قصد داریم به بیان روش هایی جهت درمان پوسیدگی دندان بپردازیم. با ما همراه باشید.

درمان های پزشکی پوسیدگی و سوراخ شدن دندان

مراجعه به دندانپزشک

دندانپزشک با معاینه ای که انجام می دهد و عکس های رادیوگرافی که از دندان می گیرد، به سایر مشکلات لثه و دندان پی می برد. سپس با بهترین روش درمانی، موجب درمان حفره ایجاد شده در دندان و رفع درد می گردد. به طور کلی رایج ترین درمان برای پوسیدگی و سوراخ شدن دندان، پر کردن است. اگر دندان عفونی یا دچار آبسه شده باشد، دندانپزشک ممکن است ابتدا آنتی بیوتیک برای رفع عفونت تجویز کند تا از سایر عوارض بعدی جلوگیری شود.

استفاده از مسکن های بدون نسخه

اگر دندان یا لثه شما به دلیل ایجاد حفره درد می کند، مصرف مسکن های دندان درد بدون نسخه ممکن است به کاهش درد کمک کند. از جمله این دارو ها ایبوپروفن (ادویل)، استامینوفن (تیلنول)، ناپروکسن (Aleve) یا آسپرین می باشد.

قبل از مصرف، نحوه استفاده و میزان دوز برای مصرف آنتی بیوتیک را از روی جعبه یا بروشور داخل آن مطالعه کنید.
نکته مهم در استفاده از آسپرین این است که نباید روی دندان یا لثه ها حل شود زیرا ممکن است موجب آسیب به بافت لثه گردد.

استفاده کردن از ژل های بی حس کننده

استفاده از ژل در اطراف حفره ایجاد شده در دندان میتواند موجب تسکین درد گردد. ژل های بی حس کننده حاوی بنزوکائین هستند. شما باید ژل را با انگشت یا یک سواب پنبه ای روی لثه های خود پخش کنید. مطمئن شوید که ژل را قورت نمی دهید. ژل باقی مانده در دهان خود را تف کنید. برای استفاده از میزان ژل و تعداد استفاده از آن، دستورالعمل روی جلد ژل را بخوانید. به خاطر داشته باشید که اگر پس از استفاده از ژل، جریان بزاق شما افزایش یابد، کاملا طبیعی است. زبان شما نیز ممکن است برای مدتی بی حس شود، بنابراین ممکن است نتوانید برای مدتی به درستی صحبت کنید یا ممکن است به طور تصادفی زبان خود را گاز بگیرید.

عوامل خطرزا در پوسیدگی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

درمان های خانگی پوسیدگی و سوراخ شدن دندان

پس از غذا خوردن حفره دندان را تمیز کنید

معمولا بعد از غذا خوردن در حفره ایجاد شده در دندان احساس درد میکنید که ممکن است به دلیل گیر کردن غذا در حفره باشد. برای کمک به تسکین درد، دهان خود را با آب گرم بشویید. سپس با خلال دندان هر غذایی را به آرامی و با احتیاط از سوراخ ایجاد شده در دهان خارج کنید. از دستکاری بیش از حد حفره ایجاد در دندان خودداری کنید زیرا ممکن است موجب آسیب بیشتر به بافت لثه و ریشه دندان گردد.

آبکشی دهان با آب نمک

شستشوی دهان با آب نمک گرم یکی از موثرترین راه ها برای کمک به کاهش درد در دهان است. آب نمک می تواند به کاهش اسیدهای موجود در لثه کمک کند که موجب ایجاد درد و تحریک لثه می شوند. برای این کار، یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم یا ولرم هم بزنید تا حل شود. سپس با محلول ایجاد شده دهان خود را بشویید. آب نمک را در اطراف لثه و دندان دردناک بچرخانید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

استفاده از کیسه یخ

راه دیگر برای کمک به درد پوسیدگی و سوراخ شدن دندان، استفاده از کیسه یخ است. چند تکه یخ یا یخ خرد شده را در حوله، بادکنک یا انگشت بریده یک دستکش غیر لاتکس قرار دهید تا یک کیسه یخ درست شود. اگر دندان به سرما حساس نیست، کیسه یخ را روی دندان قرار دهید.

  • همچنین می توانید کیسه یخ را روی صورت خود درست روی ناحیه دردناک قرار دهید.
  • از کیسه یخ های آماده نیز می توانید استفاده کنید.
  • کیسه یخ را قبل از استفاده در یک پارچه یا حوله کاغذی بپیچید.
  • کیسه های یخ را حدود 10 تا 15 دقیقه روی دندان یا صورت خود بگذارید. سپس آن را بردارید و به پوست خود فرصت دهید تا به دمای طبیعی خود بازگردد.
استفاده کردن از محلول پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن می تواند به حذف باکتری های موجود در حفره دندان و تمیز کردن ناحیه اطراف برای کمک به کاهش عفونت کمک کند. دهان خود را با محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن بشویید و محلول را یک دقیقه در دهان نگه دارید.

  • آن را تف کنید و از قورت دادن آن خودداری نمایید.
  • همچنین این محلول را نباید بیش 5 روز به صورت متوالی استفاده کرد. زیرا موجب ایجاد حساسیت در دندان ها می گردد.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

رعایت بهداشت دهان جهت تمیز بودن لثه ها

تحلیل لثه و فک

دلایل شکستن روکش لمینت دندان

Leave a Comment