دلایل آسیب دیدن لمینت های دندانی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مهم ترین دلایل آسیب دیدن لمینت های دندانی کدام اند؟

لمینت های دندانی بنابر دلایل مختلفی دچار آسیب می شوند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مهم ترین دلایل آسیب دیدن لمینت های دندانی اشاره خواهیم داشت:

1- پوسیدگی دندان

در صورت پوسیدگی دندان، امکان افتادن لمینت ها وجود دارد. در واقع هر چقدر شدت پوسیدگی دندان بیشتر باشد، بخش سالم دندان کمتر می شود. به همین دلیل روکش های سرامیکی نمی توانند به دندان متصل بمانند. البته با رعایت نکات مذکور توسط دندان پزشک می توانید از پوسیدگی دندان های خود جلوگیری کنید.

این را هم در نظر داشته باشید که مصرف برخی از داروها سبب پوسیدگی دندان ها می شود.

2- مراقبت نکردن از لمینت ها

در صورتی که از لمینت های خود به خوبی مراقبت نکنید، امکان افتادن و یا شکستن آن ها وجود دارد. البته اغلب دندانپزشکان بر این عقیده هستند که لمینت دندان یک درمان مقاوم و ماندگار می باشد. ولی مصرف بعضی از خوراکی های سخت مثل: آبنبات های سفت، یخ و یا باز کردن درب بطری با دندان و مواردی از این قبیل باعث تضعیف دوام لمینت دندان می شود.

دقت داشته باشید که این موارد علاوه بر آسیب رساندن به روکش های سرامیکی دندان، به خود دندان نیز آسیب وارد می کنند.

لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

3- عدم نصب صحیح لمینت روی دندان

در صورتی که به تازگی دندان های خود را لمینت کرده اید، ولی روکش های سرامیکی مدام از روی دندان های شما جدا می شوند مطمئن باشید که نصب آن ها به درستی صورت نگرفته و یا دندانپزشک از مواد مرغوبی جهت لمینت دندان هایتان استفاده نکرده است.

به همین دلیل توصیه می کنیم در انتخاب دندانپزشک متخصص و ماهر جهت انجام ترمیم و یا سایر روش های زیبایی دندان دقت کافی داشته باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

4- کهنه شدن لمینت ها

لمینت های دندانی را در لابراتورهای پیشرفته دندانپزشکی می سازند. اغلب این لمینت ها طول عمری برابر با 10 سال دارند. ولی برخی موارد مانند: تضعیف مواد و چسب های نگهدارنده روکش های سرامیکی روی دندان سبب جدا شدن لمینت از دندان می شود.

نکته: با توجه به موارد مذکور تا حد زیادی می توانید از شکستگی لمینت های خود جلوگیری کنید. اگر لمینت دندان های شما به درستی و با مواد مرغوب توسط دندانپزشک ماهر انجام شود، امکان شکستگی در آن ها کاهش پیدا می کند. ولی اگر در مراقبت از دندان های لمینت خود کوتاهی کنید، امکان بروز آسیب دیدگی وجود خواهد داشت.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

جرم گیری دندان

ترومای دندان

دلایل تیر کشیدن دندان

Leave a Comment