دلایل لق شدن ایمپلنت دندانر

بررسی علتهای لق شدن ایمپلنت دندان

ایمپلنت راه نجات افرادی است که دندان های خود را در اثر حادثه های ناگوار، ضربات شدید و بیماری ها یخاص از دست داده اند. در کنار این همه مزایای، یک سری مشکلات نیز پس از کاشت ایمپلنت پیش خواهد آمد. لق شدن ایمپلنت دندان یکی از این مشکلات است که در اثر رعایت نکردن مراقبت های پس از ایمپلنت پیش خواهد آمد. در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دلایل لق شدن ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. چند مورد خاص می تواند علت لق شدن کاشت دندان باشد که در ادامه به شرح ان خواهیم پرداخت.

ضربه شدید و فشار زیاد بر روی ایمپلنت

در صورتی که پس از جراحی سینوس لیفت یا کاشت دندان طبیعی ایمپلنت به هر علتی به محل کاشت دندان فشار و یا ضربه شدید وارد شود، لق شدن ایمپلنتهای دندان را در پی خواهد داشت. ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی عمل می کند. از این رو با وارد شدن فشار زیاد به ایمپلنت به پایه آن آسیب زده می شود.

زمانی که دندان طبیعی از طریق حوادث و یا ضربات دچار آسیب شود، ریشه یا رباط پریودنتال از جای خود تکان خواهد خورد. البته تفاوتی که میان کاشت ایمپلنت دندان با دندان طبیعی وجود دارد، این است که با فشار آمدن به دندان طبیعی امکان ساخت دوباره وجود دارد. پس از ضربه خوردن دندان طبیعی، ریشه یا رباط پریودنتال جابجا شده اما با اینحال سلولهای تشکیل دهنده استخوان دوباره شروع به فعالیت می کنند و ترمیم می شوند. اما در کاشت ایمپلنت با ایجاد ضربات شدید پایه ایمپلنت دچار سستی شده و به مرور زمان شاهد لق شدن کاشت دندان هستیم.

مراقبت از بخیه ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

لق شدن تاج دندان ایمپلنت

با لق شدن تاج دندان ایمپلنت شاهد فشارهای عصبی بر روی بیمار خواهیم بود. لق شدن تاج دندان مصنوعی که پایه آن دیگر محکم نیست، گشتن برای یک مکان شیک و مدرن جهت ترمیم کاشت ایمپلنت جزو اولویت ها را ضروری خواهد کرد. به طور معمول با محکم کردن پیچ ایمپلنت، لق بودن ایمپلنت دندان از بین خواهد رفت. اگر با محکم کردن پیچ مشکل حل نشد، بایستی تاج دندان مصنوعی را تعویض نمود. در برخی موارد شاهد خارج شدن تاج ایمپلنت از جای خود به صورت کامل هستیم.  مواظب باشید که تاج دندان را گم نکنید. در صورت گم شدن تاج دندان باید تمام مراحل کاشت ایمپلنت را طی کنید. فراموش نکنید که با پیگیری های روتین وارد و دیدن پزشک معالج لق شدن ایمپلنت دندان به کمتر خواهد شد. با محکم کردن تاج دندان مصنوعی دیگر دچار مشکلات جویدن و خوردن غذا نخواهید بود.

لق شدن ایمپلنت توسط تحلیل استخوان فک

برخی بیماران به تحلیل استخوان های اطراف ایمپلنت دندان دچار خواهند شد. این تحلیل سبب لق شدن ایمپلنت دندان شده و کاشت ایمپلنت را ناموفق خواهد کرد. به هنگام کاشت ایمپلنت چنانچه متخصص ایمپلنت حرفه ای باشد و تشخیص تحلیل استخوان را در آینده دهد، می تواند با جراحی پیوند استخوان از بروز این مشکل جلوگیری نماید.

لق شدن ایمپلنت با التهاب لثه

بروز التهاب لثه یا پری ایمپلنتیتیس در بیمارانی که مراحل کاشت ایمپلنت را انجام داده اند، بسیار شایع می باشد. در صورتی که فرد در پی درمان و رفع التهاب نباشد، عفونت لثه را احاطه خواهد کرد. بیشتر متخصص ها با تجویز آنتی بیوتیک و جراحی های کوچک التهاب را رفع می کنند. اما چنانچه بیمار دیر اقدام کرده باشد، متخصص ایمپلنت ناچار خواهد بود که ایمپلنت را خارج کرده و سپس به درمان لثه بپردازد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

علایم لق شدن کاشت ایمپلنت دندان

هر چه بیمار زودتر برای رفع مشکلات کاشت ایمپلنت و یا جراحی دندان عقل خود مراجعه کند، قطعا نتایج بهتری را نیز بدست می آورد. تشخیص زود هنگام توسط خود فرد نیاز به دقت زیادی دارد. از این رو به مشاهده علایم زیر قبل از افتادن و لق شدن ایمپلنت دندان به پزشک خود مراجعه کنید:

  • درد زیاد
  • خونریزی به هنگام مسواک زدن و یا دست زدن
  • بی رنگ شدن لثه
  • حس جابجا شدن ایمپلنت به هنگام غذا خوردن

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

حساسیت به آلیاژ تیتانیوم ایمپلنت

ایمپلنت دندان با پانچ

انواع ایمپلنت از نظر مراحل درمان

Leave a Comment