راهنمای انتخاب رنگ لمینت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

معیار انتخاب رنگ لمینت دندان

همانطور که می دانید لمینت دندان یکی از روش های پر طرفدار برای ترمیم دندان های تیره، بدرنگ، کج یا بد فرم است. پوسته های نازک سرامیکی که در لابراتوار بر اساس قالب دندان های شما ساخته می شوند، با نصب روی سطح دندان باعث می شوند طول، رنگ، فرم و فاصله بین دندانی اصلاح شود. اما زمانی بهترین نتیجه حاصل می شود و یک لبخند جذاب با دندان هایی زیبا خواهید داشت که رنگ لمینت دندان هایتان رنگی مناسب با دیگر اجزای چهره شما داشته باشد. قصد داریم تا در ادامه این مقاله سایت دکتر ندا مکانیک متخصص ایمپلنت اصفهان به بررسی انتخاب رنگ لمینت دندان بپردازیم.

شاید بپرسید مگر لمینت ها هم رنگ بندی دارند؟ مگر همه آنها سفید نیستند؟ باید بگویم نه! واقعیت این است که دندان های طبیعی سفید سفید هم نیستند و اگر بخواهیم روکش های لمینتی ما سفید یکدست باشند رنگی کاملا مصنوعی و غیرطبیعی خواهند داشت. پس طیفی از رنگها را در اختیار داریم که هر کدام در یک دسته بندی مخصوص قرار می گیرد. حالا بیایید با انواع رنگ لمینت دندان و طیف رنگی آن بیشتر آشنا شویم.

انواع رنگ لمینت دندان (درجه بندی رنگ لمینت دندان)

دندان همه افراد یک رنگ نیست به همین دلیل رنگ های لمینت دندان هم مختلف هستند و در ۴ دسته A تا D دسته بندی می شوند:

  • گروه A : طیف رنگی مایل به قهوه ای
  • گروه B : طیف رنگی مایل به زرد
  • گروه C : طیف رنگی مایل به خاکستری
  • گروه D : طیف رنگی مایل به قرمز

هر کدام از این دسته ها شامل ۴ طیف مختلف هستند که در اینجا پرطرفدارترین رنگ ها را به شما معرفی می کنیم:

رنگ لمینت A1

A1 سفید ترین و روشن ترین رنگ لمینت دندان، که به رنگ هالیوودی نیز مشهور است زیرا بسیاری از بازیگران و سلبریتی ها از این رنگ برای لمینت دندان هایشان استفاده می کنند. این رنگ از ثبات و مقاومت بالایی برخوردار است و تا مدت ها براق و سفید می ماند. این رنگ از لمینت تنها زمانی استفاده می شود که قرار است تمام دندان ها لمینت شود زیرا تفاوت رنگ بارزی با سایر دندان ها بوجود می آورد که زیبا نیست.

مطلب پیشنهادی : مقایسه مزایا و معایب ارتودنسی و کامپوزیت دندان

رنگ لمینت A2

رنگ A2 رنگ سفید استخوانی است و نسبت به رنگ A1 هاله و سایه ای تیره تر دارد که باعث می شود طبیعی تر به نظر برسد. عموما برای افرادی که تمایل دارند لمینت دندان طبیعی داشته باشند و لمینت ها فقط یک درجه از دندان های خودشان روشن تر باشد استفاده می شود. چون رنگ دندان های طبیعی عموما به رنگ A3 هستند و یک درجه روشن تر از آن A2 است.

اگر بخواهیم رنگ دندان ها بعد از بلیچینگ و لمینت را با رنگ A2 مقایسه کنیم باید بگوییم که در میزان سفیدی با هم تفاوت دارند و بلیچینگ دندان ها را سفید تر می کند. در بلیچینگ با استفاده از مواد شیمیایی رنگ دانه ها و رسوبات موجود در ساختار کریستالی دندان، اکسید شده و بدین ترتیب دندان ها سفید می شوند.

عوامل تاثیرگذار در طول عمر لمینت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

رنگ لمینت A3

همانطور که گفته شد رنگ دندان طبیعی انسان ها در اغلب موارد (70٪ موارد) مطابق رنگ لمینت A3 است. از این رنگ می توان در مواردی استفاده کرد که از روش های سفید کردن دندان مانند بلیچینگ استفاده نکرده اند و تمایل دارند که دندان ها به مقدار زیادی سفید نشود.

اگر بخواهیم تنها دندان های جلو یا فقط دندان های فک بالا لمینت شوند و به هم ریختگی دندان ها اصلاح شود از این رنگ استفاده می کنیم زیرا نمی خواهیم دندان هایی که لمینت می کنیم با سایر دندان ها متفاوت باشند.

رنگ لمینت A3

همانطور که گفته شد رنگ دندان طبیعی انسان ها در اغلب موارد (70٪ موارد) مطابق رنگ لمینت A3 است. از این رنگ می توان در مواردی استفاده کرد که از روش های سفید کردن دندان مانند بلیچینگ استفاده نکرده اند و تمایل دارند که دندان ها به مقدار زیادی سفید نشود. اگر بخواهیم تنها دندان های جلو یا فقط دندان های فک بالا لمینت شوند و به هم ریختگی دندان ها اصلاح شود از این رنگ استفاده می کنیم زیرا نمی خواهیم دندان هایی که لمینت می کنیم با سایر دندان ها متفاوت باشند.

معیارهای انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان

اگر فکر می کنید که براق ترین و روشن ترین رنگ لمینت، بهترین رنگ لمینت است یک تصور کاملا اشتباه است. رنگ لمینت باید به گونه ای انتخاب شود که وقتی لبخند می زنید دندان های شما مصنوعی به نظر نیاید. در انتخاب رنگ لمینت دندان باید توجه کنید که هیچ دستورالعمل یکسانی برای همه وجود ندارد. مناسب ترین رنگ برای هر شخص ممکن است با شخص دیگر متفاوت باشد. برای همین طیف گسترده ای از رنگ سفید در اختیار شماست.

میخواهم مهمترین معیارهایی که برای انتخاب بهترین رنگ لمینت باید به آنها توجه داشته باشید را برایتان توضیح دهم. با دانستن این معیارها انتخاب درست تر و بهتری خواهید داشت و لبخند شما بدون شک لبخندی زیبا و جذاب خواهد شد. این معیارها عبارتند از:

رنگ پوست:

افرادی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از رنگ های سفیدتر و افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند از رنگ های تیره تر استفاده کنند تا تضاد شدیدی بین رنگ پوست و لمینت به وجود نیاید.

رنگ چشم ها:

ممکن است سوال کنید که هماهنگی رنگ لمینت با رنگ چشم ها چگونه است؟ باید بگویم که نکته مهم در سفیدی رنگ چشم ها نهفته است. برای داشتن یک لبخند طبیعی، بهتر است رنگ لمینت هایتان را طوری انتخاب کنید که با رنگ سفیدی چشم ها همخوان باشد.

دکتر ندا مکانیک را در اینستاگرام دنبال کنید

سن بیمار:

سن یکی از فاکتورهای مهمی است که هم در انتخاب رنگ و هم فرم لمینت باید به آن توجه کرد. فرم لمینت باید به گونه ای باشد که مناسب با سن بیمار باشد یعنی بیشتر از سن واقعی جلوه نکند. دندان ها با افزایش سن کوتاه تر می شوند و معمولا دندان های کشیده باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

فرم صورت:

شکل لمینت دندان برای انواع مختلف فرم صورت شامل مربعی، کشیده، گرد و قلبی نباید یکسان باشد چون زیبایی شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. پس یکی دیگر از معیار هایی که لازم است در انتخاب شکل و رنگ لمینت مورد توجه قرار گیرد، فرم صورت است.
می توانیم یک راهنمای کلی برای مشخص شدن تناسب فرم صورت با شکل لمینت بدهیم و مشخص کنیم برای چه فرم صورتی چه شکل لمینتی بهتر است:

  • صورت مربعی: لمینت های گرد
  • صورت کشیده: لمینت های گرد و کوتاه
  • صورت گرد: لمینت های باریک و کشیده
  • صورت قلبی: لمینت های گرد

رنگ سایر دندان ها:

ممکن است بیمار قصد داشته باشد تنها تعداد محدودی از دندان های خود را لمینت کند که در این صورت هماهنگی لمینت با رنگ دندان های مجاور بسیار مهم است. اگر رنگ لمینت متفاوتی انتخاب کنید نه تنها شما را زیبا نمی کند بلکه باعث می شود لبخند شما کاملا مصنوعی و زشت باشد.

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

بررسی مزیت های انجام چکاپ دندان

نکات مهم در نگهداری و ترمیم کامپوزیت دندان

عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان

Leave a Comment