رعایت بهداشت دهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

نکاتی که باید در رابطه با رعایت بهداشت دهان بدانید

موثرترین راهکاری که باید در رابطه با تمیز کردن لثه های خود بدانید، رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. در نوشته امروز از سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک اصفهان قصد داریم به بیان نکاتی درباره رعایت بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

پس حتما دندان های خود را دو بار در روز مسواک کرده و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. استفاده از دهانشویه جهت ضدعفونی کردن محیط داخل دهان و از بین بردن میکروب ها و جرم های دندانی بسیار ضروری می باشد. البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از دهانشویه باعث لکه دار شدن دندان هایتان خواهد شد.مالیدن روغن به دندان ها و لثه ها جهت از بین بردن جرم و پلاک های دندانی، بسیار توصیه می شود. این کار را جهت حفظ سلامت دهان و دندان هایتان به مدت 5 الی 10 دقیقه انجام دهید.

شما می توانید از کمک های دندانپزشک معالج خود جهت از بین بردن پلاک یا جرم زیر لثه هایتان استفاده کنید. متخصص بهداشت دهان و دندان با بررسی وضعیت سلامت دندان هایتان می تواند از ابزارهای مختلفی جهت جرم گیری لثه و پولیش دندان ها استفاده نماید.

استفاده از دهانشویه ضدعفونی کننده

شما می توانید محلول ضدعفونی کننده دهان و دندان را بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه نمایید. دهانشویه کلرهگزیدین، بهترین محلول ضد میکروبی است که می تواند جهت از بین بردن باکتری های دهانی و پلاک دندانی موثر باشد. البته استفاده مداوم از این نوع دهانشویه باعث تغییر رنگ دندان های شما خواهد شد. پس بهتر است که این نوع محلول ضدعفونی کننده دهان و دندان را با تجویز پزشک استفاده نمایید. بعد از مسواک زدن و استفاده از دهانشویه، دهان خود را به خوبی بشویید. بهتر است که چند دقیقه بعد از مسواک زدن از دهانشویه، استفاده نمایید.

مسواک زدن دندان ها به صورت اصولی

یکی از مهمترین نکاتی که باید جهت حفظ سلامت لثه های خود انجام دهید، مسواک زدن اصولی می باشد. دندان های خود را دو بار در روز یا بعد از هر وعده غذایی، مسواک بزنید. برای این کار از یک برس نرم یا مسواک برقی استفاده کنید. استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید جهت حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری می باشد. دندان های خود را به صورت اصولی و از جهات مختلف (جلو و عقب) به مدت حداقل 2 دقیقه مسواک بزنید.

نکات مراقبتی برای لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

استفاده مرتب از نخ دندان

استفاده از نخ دندان یکبار در روز جهت جلوگیری از تجمع پلاک و جرم دندانی در زیر لثه ها ضروری می باشد. برای این کار بهتر است که نخ دندان را بین انگشتان شست و سبابه خود محکم نگه دارید. سپس آن را لابلای دندان های خود از بالا به پایین و پایین به بالا بکشید. از نخ دندان به گونه ای درست و اصولی استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که اصابت نخ دندان با لثه باعث تحریک و خونریزی زیاد آن نشود.

به هنگام کشیدن نخ دندان، آن را به آرامی به سمت پایین فشار داده تا لثه تان را به خوبی ماساژ دهد. اگر کمی خونریزی در لثه تان مشاهده کردید، نگران نباشید. زیرا این مورد، نشان دهنده وجود مقداری التهاب در لثه بوده که با کشیدن نخ دندان به طور مرتب از بین خواهد رفت. بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید. زیرا تجمع مواد غذایی در داخل دندان هایتان به مرور زمان باعث ایجاد جرم و پلاک های دندانی می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

خودداری از خوردن خوراکی های چسبناک و شیرین

خوراکی های حاوی قند می توانند به دندان ها و لثه هایتان در طولانی مدت، آسیب وارد نمایند. حتی در برخی مواقع، امکان دارد جرم و پلاک های دندانی با مسواک زدن به سختی از بین بروند. از مصرف بیش از اندازه شکلات، تافی و شیرینی پرهیز نمایید. در صورت خوردن شیرینی جات، بهتر است که دهان خود را بلافاصله با آب شسته و دندانهایتان را مسواک بزنید. باقی ماندن غذاهای چسبناک یا شیرینی داخل دهان باعث پوسیدگی زودهنگام دندان ها می شود.

جهت برخورداری از دندان های سالم و زیبا، گنجاندن غذاهای حاوی کلسیم نظیر: شیر، ماست و پنیر در رژیم غذایی به شدت توصیه می شود.
جویدن آدامس بدون قند بعد از غذا خوردن یا نوشیدن می تواند به حذف ذرات باقیمانده غذایی در داخل دندان هایتان کمک نماید. استفاده از صمغ بدون قند باعث تحریک جریان بزاق دهان و افزایش PH پلاک دندان می شود. همین امر می تواند جهت جلوگیری از پوسیدگی های دندانی بسیار موثر باشد.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

دوام لمینت دندان

مقایسه نخ دندان و واتر فلاسر

نکاتی برای مراقبت از لمینت

Leave a Comment