نکاتی در مورد فاصله بین دندان ها | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

روش های بستن فاصله بین دندانها (قسمت اول)

چگونه فاصله بین دو دندان جلو را از بین ببریم؟

چند روش مختلف برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد. دندانپزشک متخصص شما پس از بررسی نوع دندان‌های شما و میزان فاصله‌ی بین دندان‌های شما بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد داد. به طور کلی روش‌های زیر برای بستن فاصله میان دندان‌ها وجود دارند:

  • بستن فاصله دندان‌ با ارتودنسی

در بعضی شرایط که فاصله بین دندانها بسیار زیاد است و یا فضای بین دندان نا متقارن و غیر قرینه است روش ارتودنسی یا بریس برای اصلاح آن توصیه می شود. ارتودنسی دندان‌ها یکی از قدیمی‌ترین و البته اثرگذارترین روش‌ها برای اصلاح طرح لبخند و همچنین بستن فاصله میان دندان‌ها است.

برای انجام ارتودنسی حتما باید از دندانپزشک‌های متخصص ارتودنسی کمک بگیرید. انواع روش های ارتودنسی دندان‌ها مانند : ارتودنسی با سیم و براکت، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی متحرک مانند ارتودنسی نامرئی برای بستن فاصله بین دندان ها در دندانپزشکی ها توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود. مدت زمان و چگونگی ارتودنسی افراد به میزان فاصله بین دندان‌ها و فرم فک فرد بستگی دارد و پزشک پس از معاینه دقیق آن‌ها را تعیین می‌نماید.

 

استفاده از روش ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای کودکان مناسب نیست، زیرا فرم و ظاهر دندان‌های کودکان کامل نشده است و باید صبر کرد تا کودک بزرگ شود و سپس اقدام به انجام آن نمایند.

تشخیص اینکه فرد به ارتودنسی نیاز دارد یا خیر، فقط توسط متخصص ارتودنسی و با انجام معاینه بالینی توسط ارتودنتیست انجام می شود. تمام افرادی که دارای نامنظمی و عدم هماهنگی دندان ‌ها و فک و یا اصطلاحا مال اکلوژن هستند، به درمان های ارتودنسی دندان نیاز دارند. اگر فک و دندان ‌ها به درستی رشد نکنند و در موقعیت نرمال و طبیعی قرار نگیرند، شرایطی به نام مال اکلوژن را ایجاد می ‌کنند.

مزایای استفاده از ارتودنسی

  1. بستن فاصله های بین دندانی شدید
  2. حصول اطمینان از هم ترازی دندان ها
  3. صاف کردن دندان های کج و چرخیده
  4. بهبود گفتار یا غذا خوردن (عملکرد دهانی)
  5. بهبود سلامت دراز مدت لثه ها و دندان ها
  6. برای جلوگیری از سایش بیش از حد در دراز مدت و یا ضربه به دندان ها
  7. درمان جفت شدگی نادرست (مال اکلوژن)

"</p

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

  • بستن فاصله دندان‌ها به روش باندینگ دندان

اگر فاصله بین دندان‌ها ۲ میلی‌متر یا کمتر باشد، باندینگ دندان یعنی روش ترمیمی و یا پر کردن دندان می‌تواند گزینه مناسبی برای بستن فاصله میان دندان‌ها باشد. این روش همچنین برای کسانی که دندان‌های باریک یا کوچک دارند بسیار مناسب است. زیرا این روش موجب بزرگ‌تر شدن دندان‌ها می‌شود.

در روش باندینگ، دندانپزشک ابتدا سطح دندان را با محلول اسیدی مخصوصی زبر می‌کند و سپس باندینگ را روی دندان می‌چسباند. سپس برای اینکه دندان ترمیم‌ شده اندازه‌ای متناسب با سایر دندان‌ها داشته باشد، قسمت نوک دندان صیقل داده می‌شود.

 

استفاده از روش باندینگ برای چه کسانی مناسب است؟

روش باندینگ دندان می‌تواند برای افرادی که دارای دندان‌های شکسته و یا لب پر شده هستند مناسب باشد. همچنین با این روش می‌توان طول دندان‌های کوتاه تر را افزایش داد. از این روش می‌توان برای رفع فاصله بین دندان‌ها به جای ارتودنسی استفاده کرد.

مزایای استفاده از روش باندینگ

  1. نصب آسان
  2. امکان بستن فاصله‌های میان دندانی
  3. دارای هزینه بسیار پایین
  4. امکان بازسازی و ترمیم تنها در یک جلسه
  5. رفع مشکلات ظاهری دندان
  6. قابل ترمیم مجدد
  7. عدم نیاز به بی حسی در حین کار

 


مطالب پیشنهادی:

علل فاصله بین دندان‌ها

فاصله بین دندانی چیست؟

Leave a Comment