روش های درمان عقب رفتن لثه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی روش های درمان عقب رفتن لثه

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان روش های درمان عقب رفتن لثه را مورد بررسی قرار می دهیم. این بیماری هنگامی که ریشه دندان ها در معرض دید قرار می گیرد باعث نگرانی می شود و دندان ها را در معرض پوسیدگی ، عفونت و از دست دادن قرار می دهد. اگر افراد در مراحل اولیه عقب نشینی لثه درمان را شروع کنند ، می توانند روند بیماری لثه را متوقف یا معکوس کنند. اگر روند این بیماری شدید باشد و علائمی مانند حساسیت دندان ، درد یا عفونت ایجاد کند ، درمان های مختلفی در دسترس است. این موارد شامل تمیز کردن عمیق ، داروها برای عفونت ها و پیوند بافت است. بیماری تحلیل لثه یک بیماری شایع است ، اما افراد اغلب متوجه نمی شوند که لثه های آنها در حال عقب رفتن است.

آشنایی با ساختار لثه

لثه از بافت صورتی رنگ دهان تشکیل شده است که با پایه دندان ها مطابقت دارد. برای هر مجموعه قسمت خاصی از لثه تخصیص یافته است .
بافت لثه متراکم است. منبع خوبی از رگهای خونی در زیر سطح مرطوب دهان است . به سطح مرطوب دهان غشای مخاطی گفته می شود. بافت لثه به بقیه قسمتهای داخلی دهان متصل می شود و ، صورتی رنگ است.

لثه ها محکم به استخوان فک متصل شده و هر دندان را تا پایه محکم می پوشانند. لثه در حالت طبیعی ، ریشه دندان ها را می پوشاند و از آنها محافظت می کند. بیماری لثه به این دلیل اتفاق می افتد که فرد دچار از دست رفتن بافت سازنده لثه شود. پس از عقب رفتن لثه ریشه های شکننده دندان در معرض باکتری ها و پلاک قرار می گیرند و نهایتا منجر به پوسیدگی می شود.

روش های درمان بیماری عقب رفتن لثه

اکثر موارد عقب رفتن خفیف لثه نیازی به درمان ندارند. دندانپزشکان ممکن است در مورد پیشگیری و نظارت بر لثه توصیه هایی به بیمار داشته باشند. آموزش مسواک زدن موثر اما آرام یک روش درمانی زودرس و موثر است.

برای افرادی که نیاز به درمان بیماری عقب رفتن لثه دارند ، گزینه های مختلفی در دسترس است:

  • ترمیم کامپوزیت
  • پرسلان صورتی یا کامپوزیت
  • روکش های لثه با قابلیت جابجایی
  • ارتودنسی
  • جراحی

یک جراح دندان از محل دیگری در دهان به بافت لثه پیوند می زند و بافت در اثر فرو رفتن دندان در لثه بهبود می یابد. این جراحی معمولاً فقط برای درمان لثه هایی که به شدت در حال عقب رفتن هستند استفاده می شود.

پیشگیری از بروز عقب رفتن لثه

برخی از دلایل بروز این بیماری قابل پیشگیری است. مسواک زدن دندان ها با استفاده از مسواک سفت و محکم ، بارزترین دلیل قابل پیشگیری است. درعوض ، افراد باید از مسواک با موی نرم استفاده کنند و از مسواک زدن بیش از حد و استفاده از ضربات محکم جلوگیری کنند. تجمع پلاک در دهان می تواند منجر به بیماری پریودنتال شود ، بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان همچنین می تواند از عقب رفتن لثه جلوگیری کند.
افرادی که در مورد دندان های خود و یا عقب رفتن لثه های خود نگرانی دارند ، باید در مورد نگرانی های خود به دندانپزشک مراجعه کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

آشنایی با فقدان مادرزادی دندان یا هیپودنشیا

افراد نامناسب برای درمان دندان خرگوشی با لمینت

انتخاب بهترین نوع نخ دندان

Leave a Comment