روش های درمان لثه تحلیل رفته | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی روش های درمان لثه تحلیل رفته

در این نوشته از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان روش های درمان لثه تحلیل رفته را مورد بررسی قرار می دهیم.

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی

در اولین مرحله باید علت تحلیل لثه تشخیص داده شود. اگر این مشکل به دلیل تجمع جرم‌ها بر روی دندان‌ها باشد، دندانپزشک برای شما جرم گیری انجام می‌دهد تا هم جرم از بین رفته و هم از بیماری‌های لثه و در نهایت تحلیل لثه جدی‌تر جلوگیری شود. به این صورت جرم و پلاک از روی دندان پاک شده و لثه‌ها التیام می‌یابند.

گاهی اوقات افراد برای درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی از روش‌های خانگی استفاده می‌کنند. در این شرایط می‌توان از نمک دریا، روغن کنجد، چای بابونه، روغن درخت چای، روغن نارگیل و صمغ برای شستشوی لثه و دندان‌ها استفاده نمود.

درمان تحلیل لثه با جراحی

اما اگر مشکل جدی‌تر باشد و تحلیل لثه بیشتر اتفاق افتاده باشد، جراحی لثه تحلیل رفته انجام می‌شود. این نوع جراحی نه تنها ناحیه زخم را ترمیم و بازسازی می‌کند، بلکه از بروز مشکلاتی مانند عفونت نیز جلوگیری می‌کند. بافت از نقاط دیگر برداشته شده و بر روی بخش‌هایی که دچار تحلیل شده قرار می‌گیرد. با این کار ریشه‌های نمایان شده پوشانده شده و از دندان‌ها محافظت می‌شود.

علل خونریزی لثه چیست؟ | بهترین ایمپلنت اصفهان

اگر تحلیل لثه به علت از بین رفتن بافت استخوان به وجود آمده باشد، جراح باید عمل پیوند استخوان برای بیمار انجام دهد. در این حالت قسمتی از بافت استخوان از قسمت‌های دیگر بدن برداشته شده و در قسمت موردنظر کاشته می‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

چگونگی جراحی تحلیل لثه

برای انجام عمل تحلیل لثه، ابتدا از منابع مختلفی مانند کام یا سقف دهان، بافت موردنیاز تأمین می‌شود. برای این کار پس از انجام بی حسی در محل موردنظر، پیوند را برداشته و زخم را با نخ‌های مخصوصی که بسیار باریک هستند، می‌بندد. این کار حتما باید توسط متخصص لثه یا دندانپزشک کاملا با تجربه و آموزش دیده انجام شود.

در جراحی تحلیل لثه تزریق آرام بخش برای کاهش درد و التهاب صورت می‌گیرد. برای انجام این جراحی حتما با همراه به مطب دندانپزشک یا جراح مراجعه کنید، زیرا پس از اتمام عمل ممکن است حالت خواب آلودگی داشته باشید. اگر قصد انجام جراحی دارید می‌توانید با مشاهده فیلم جراحی لثه تحلیل رفته با جزئیات کامل این روش درمان آشنا شده و برای انجام عمل جراحی تصمیم بگیرید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مزایا و معایب استفاده از نایت گارد

روش های باندینگ دندان

هدف از ارتودنسی در سنین مختلف

Leave a Comment