بررسی روش های درمان لق شدن دندان در بزرگسالان

در صورتی که به لق شدن دندان‌های دائمی برخورد کنید، ممکن است این مشکل را نادیده بگیرید، اما هرگز نباید از آن غافل شوید. در واقع، این نشانه‌ای از وجود مشکلات جدی‌تر برای شما است که باید با استفاده از روش‌های مختلف مانند کاشت دندان برطرف شود. البته کاشت دندان ممکن است یک راه حل دائمی باشد، اما گزینه اقتصادی به حساب نمی‌آید. در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان روش های درمان لق شدن دندان در بزرگسالان را مورد بررسی قرار می دهیم.

علائم لق شدن دندان در بزرگسالان

بافت لثه و استخوان دندان ها را در جای خود در دهان نگه می دارند. هنگامی که این ساختارها بطور جدی آسیب ببینند، دیگر نمی توانند حمایت لازم را برای دندان ها داشته باشند و به این ترتیب دندان ها لق می شوند. بیمارانی که دندان آنها لق می شود، معمولاً با ورم و قرمز شدن بافت لثه اطراف دندان و درد در صورت تماس اجسام خارجی با دندان روبرو می شوند. در این حالت ممکن است دندان لق شده دارای ترشحات التهابی یا چرک باشد. همچنین حرکت دندان در هنگام جویدن غذا در اکثر مواقع می تواند ناراحتی و دندان درد برای فرد به همراه داشته باشد. در این زمان دندان فرد معمولاً به مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم و سرد بسیار حساس می شود.

راه های درمان لق شدن دندان در بزرگسالان

درمان های معمول برای مشکل لق شدن دندان به شرح زیر هستند:

  • جرم گیری و تسطیح ریشه
  • اسپلینت ها
  • محافظ دهان
  • کشیدن دندان

اگر دندانتان نگه داشته نمی شود، دندان‌پزشک آن را می کشد و به جای آن یا دندان می کارد، دندان های مصنوعی را به دندان های طبیعی وصل می کند و یا یک دندان مصنوعی می گذارد. تا زمانی که به دندان‌پزشکتان مراجعه می کنید، مطمئن شوید که با یک مسواک نرم مسواک می زنید نیز از ضدعفونی کننده دهان استفاده کنید. از مصرف غذاهای قندی و اسیدی خودداری کنید و موادغذایی سرشار از کلسیم مصرف کنید.

نگران لق شدن دندان های دائمی نباشید. اگر به دنبال درمان فوری باشید، شانس خوبی برای جلوگیری از ازدست رفتن دندان و نیز عوارض بعد از آن دارید. اگر فکر می کنید که ممکن است دندان لقی داشته باشید، درنگ نکنید-همین امروز با دندان‌پزشکتان تماس بگیرید! لبخند شما از شما تشکر خواهدکرد.

هزینه کاشت دندان

هزینه آن بر مبنای کاشت هر دندان محاسبه می‌شود و بسیاری از بیمه‌ها قیمت کاشت دندان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. با این حال، کاشت دندان طبیعی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای شما به شمار بیاید، به شرط آن که دندان جدید کاملاً اندازه و متناسب بوده و توسط یک متخصص به درستی کاشته شود تا نهایتاً زیبایی لبخند شما را بازگرداند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

افراد نامناسب برای درمان دندان خرگوشی با لمینت

انتخاب بهترین نوع نخ دندان

روش های درمان عقب رفتن لثه

Leave a Comment