روش های عصب کشی دندان شیری | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی روش های عصب کشی دندان شیری

در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان روش های عصب کشی دندان شیری را مورد بررسی قرار می دهیم.

پالپوتومی

در صورتی که پوسیدگی دندان کودکان تنها محدود به بخش بالای پالپ باشد لازم است تا از درمان پالیوتومی استفاده شود. در طی این روش درمان بخش سالم دندان تثبیت می گردد و تنها بخش آسیب دیده ناحیه پالپ با کمک تکنیک های دندانپزشکی خارج می شود و درمان برای بیمار صورت می گردد. لازم به ذکر است که این روش درمان همانند سایر روش های دیگر لازم است تا در مرحله آخر توسط روکش دندان پوشانده شود .می توان گفت: این روش همانند عصب کشی دندان کودکان است و تنها در نوع فیشورسیلانت به کار رفته تفاوت دارند.

پالپکتومی

عصب کشی دندان شیری که فقط عصب تاج برداشته می شود چون زیر ریشه های دندان شیری جوانه های دندان های دائمی شکل گرفته است و امکان آسیب به دندان های دائمی وجود دارند و برای برداشت پالپ و عصب داخل دندان شیری با فایل این کار انجام می شود و در برخی موارد ، ممکن است این فایل ها از ریشه دندان شیری عبور کند و به جوانه دندان های دائمی آسیبی وارد شود.

تقریبا در همه ی جراحی های عصب کشی دندان های شیری کودکان که عفونت شدید به ریشه های آن وارد نشده باشد از عصب کشی نوع پالپتومی استفاده می شود و عصب ریشه دندان شیری برداشته نمی شود چون دندان شیری به طور موقت درون دهان قرار دارد و پس از مدتی از دهان بیرون می آید این روش کاربرد دارد.

علل و درمان سیاهی دندان کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

اما در مواقع حادی که عفونت شدیدی در دندان شیری وجود دارد و هم چنین جوانه دندان دائمی زیر ریشه یی دندان شیری وجود ندارد از روش پالپکتومی استفاده می کنند به منظور خارج کردن عصب داخل دندان های شیری است .البته این مراحل در صورتی انجام می شود که اغلب والدین از عصب کشی دندان های شیری کودک خود ترس و واهمه دارند که مبادا به دندان های دائمی آن ها آسیبی وارد شود.

درمان غیر مستقیم پالپ

در مواردی که اختلال ایجاد شده پالپ به مقدار اندکی باشد، لازم است تا دندانپزشک کودکان تنها بخشی از پوسیدگی را برداشته و با کمک تجویز دارو های آنتی بیوتیک محل مورد نظر را درمان کند و در آخر محل پوسیدگی با کمک مواد مناسب پوشانده می گردد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

مراقبت های بعد از عصب کشی

در چند روز اول بعد از عصب کشی ممکن است بیاری تا حدودی در دندان عصب کشی شده درد داشته باشد. این امر طبیعی است و به مرور زمان این درد کاهش می یابد. با کمک داروهای تجویز شده و مرور زمان می توان این روند را سریع تر طی کنیم .

در طی درمان باید از پانسمان به خوبی مراقبت کنیم . و از غذا خوردن با دندان های پانسمان شده تا حد ممکن جلوگیری کنیم .فقط مواد غذایی نرم . در صورت تخلیه کامل پانسمان حتماً برای تجدید پانسمان مراجعه کنید. ولی در صورتی که تنها قسمت سطحی پانسمان، تخلیه شده باشد و عمق آن دست نخورده باشد ، نیازی به مراجعه به دندانپزشک وجود ندارد .

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مواد تشکیل دهنده ایمپلنت دندان

علائم رویش دندان نوزاد

علل و درمان سیاهی دندان کودکان

Leave a Comment