علت بیماری لثه چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

علت بیماری لثه چیست؟

بیماری لثه

البته زمانی که از بیماری لثه حرف می زنیم منظورمان تنها یک بیماری واحد نیست. بلکه مجموعه ای از بیماری ها با علائمی مشابه (البته با درجات متفاوت) است. این بیماری ها که در انگلیسی نیز تحت عنوان (Gum disease) شناخته می شوند در تمام دنیا شایع هستند و در آن افراد، با ورم لثه، زخم و یا حتی عفونت بافت لثه روبرو می شوند.

این بیماری ها در بزرگسالان بسیار شایع تر هستند. و در کسانی که برای ملاقات های منظم چکاپ، جرم گیری و بلیچینگ دندان ها به دندانپزشک مراجعه نمی کنند تقریباً اجتناب ناپذیر است.

علت بیماری لثه چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

علت بیماری لثه چیست؟

علت اصلی ایجاد این بیماری در افراد پلاک دندانی است. پلاک دندان یک ساختار یا لایه نازک و چسبنده است که شامل بزاق دهان، باکتری ها، مواد معدنی، باقی مانده بسیار ریز مواد غذایی است. این پلاک یا لایه نازک چسبنده تقریبا هر روز و بعد از خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی ها (غیر از آب) ایحاد می شود. راه برداشتن این پلاک مسواک زدن و استفاده از نخ دندان است.

اگر هر روز پلاک دندانی را پاک نکنید کم کم روی هم انباشه شده و چندین لایه با هم سفت و سخت شده و تبدیل به یک ساختار سخت به نام تارتار می شوند. این تارتار به زیر بافت لثه نفوذ کرده و باعث ایجاد بیماری های لثه می شوند. تارتار را فقط باید در مطب دندانپزشک برداشت.


مطالعه بیشتر:

درمان بیماری لثه

تشخیص علل انواع بیماری لثه

شناسایی و درمان عوامل بیماری لثه

Leave a Comment