علل ترس از دندانپزشکی | بهترین دندانپزشک اصفهان

علل ترس از دندانپزشکی

ترس از دندانپزشکی عمدتا ناشی از نگرانی های مربوط به سلامت دهان و دندان و همچنین تجربیات ناخوشایند احتمالی است. بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از مهمترین جنبه های سلامت کلی ما در نظر گرفته می شود. اما با این حال، ترس از دندانپزشکی نیز شایع می باشد. در ادامه ما علل بالقوه این ترس را مورد بررسی قرار می دهیم.  با سایت دکتر مکانیک دندانپزشک اصفهان همراه باشید. با توجه به اهمیتی که مراقبت از دهان و دندان برای سلامت کلی شما دارد، پس این ترس یا هراس نباید مانع از مراجعه شما به دندانپزشک و درمان های مناسب شود.

علت ترس از دندانپزشکی

ترس از دندانپزشکی معمولا ناشی از تجربیات منفی گذشته است. شاید شما در کودکی از دندانپزشکی می ترسیدید و این احساسات همچنان با شما باقی مانده است. برخی از افراد از سر و صدای ابزارهای دندانپزشکان که برای تمیز کردن دندان ها و معاینات استفاده می کنند می ترسند، ترس از دندان کشیدن، ترس از آمپول یا مته دندانپزشکی.

اضطراب یا ترس از دندانپزشکی معمولا توسط اتفاقات یا تجربیات خاصی ایجاد می شوند که برخی از آنها عبارتند از:

علل ترس از دندانپزشکی | بهترین دندانپزشک اصفهان

از دست دادن کنترل:

گاهی بیماران زمانی که روی صندلی دندانپزشکی دراز می کشند، کنترل خود را از دست می دهند. در واقع، به این دلیل که دندانپزشک بالای سر بیمار حرکت کرده و به معاینه دندان ها مشغول می شود، احساس درماندگی به بیمار دست می دهد.

تجربیات بد گذشته:

بسیاری از افراد نیز به دلیل داشتن تجربیات بد گذشته دچار ترس از دندانپزشکی می شوند. اگر درمان قبلی دردناک بوده یا منجر به عوارضی شده باشد، ممکن است که بیمار در مورد مراجعه به دندانپزشک دچار ترس شود.

درد:

بیشتر مردم از ترس از دندان به دندانپزشک مراجعه نمی کنند، به ویژه افرادی که آستانه درد پایینی دارند.

خجالت:

برخی از بیماران زمانی که دندانپزشک به داخل دهان آنها نگاه کرده و لثه ها و دندان های آنان را بررسی می کند، احساس شرم و خجالت می کند. این ناراحتی همچنین می تواند ناشی از فاصله کم بین بیمار و دندانپزشک در طول درمان باشد.

 

 

بهترین دندانپزشک اصفهان | اینستاگرام دکتر ندا مکانیک

بیشتر بخوانیم:

روش کرونکتومی برای درمان دندان آسیب دیده

راه های نگهداری از لثه و دندان نوزاد

راه های درمانی سندرم سوزش دهان

Leave a Comment