علل فاصله بین دندان‌ها | بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

علل فاصله بین دندان‌ها

به چه دلیلی بین دندانها فاصله می افتد؟

  • عدم تناسب اندازه استخوان فک و دندان‌ها

در بعضی از افراد، تناسب اندازه استخوان فک و دندان‌ها برقرار نیست. در صورتی که ناهماهنگی و ناسازگاری استخوان فک با دندان‌ها وجود داشته باشد، شاهد فاصله بین دندان‌ها و تراز نبودن آن‌ها می‌شویم. که این شرایط باعث بروز فاصله بین دندان‌ها شده و از زیبایی دندان‌ها می‌کاهد.

  • غایب بودن دندان‌ها

همانطور که گفته شد بعضی اوقات یک فرد ممکن است بر اثر ژنتیک دندان‌های کوچک داشته باشد. یا ممکن است بعضی از دندان‌ها غایب باشد که به اصطلاح متریال دندانی آن فرد کم است. در این صورت غایب بودن دندان‌ها به دلیل ایجاد فاصله بین دندان‌ها باعث کمتر شدن زیبایی فرد می‌شود.

  • فرنوم با چسبندگی قوی

لبیال فرنوم بافت نرمی است که توسط بخش جلو لثه‌ دندان‌های جلویی فک بالا را به بخش داخلی لب بالا متصل می‌کند. فرنوم یک زائده کوچکی است که با بالا نگه داشتن لب بالا قابل مشاهده است. زمانی که سایز فرنوم بزرگ شود باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود،در صورتی که فرنوم به حالت قبلی خود برگردد فاصله بین دندان‌ها شایع تر می‌شود.

علل فاصله بین دندان‌ها | بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

 

  • سایز کوچک دندان‌ها

در بدن انسان مانند هر عضوی از بدن که ممکن است ابعاد و اندازه مختلفی داشته باشد؛ بعضی اوقات سایز دندان‌های یک فرد گاها به صورت ارثی یا ژنتیکی ممکن است کوچک باشد. کوچک بودن سایز دندان‌های فوقانی، باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود.در بسیاری از افراد فقط یکی از دندان‌ها اندازه کوچکتری از بقیه دارد، ولی در برخی موارد می‌تواند یک سندروم ژنتیکی باعث این عارضه شود.

  • بیماری‌های لثه

یکی از دلایل ایجاد فاصله بین دندان‌ها، بیماری‌های لثه‌ است که با ضعیف شدن و یا تحلیل رفتن استخوان فک اتفاق می‌افتد. در این صورت باعث لق شدن دندان یا افتادن آن شده، که در نهایت باعث ایجاد فاصله بین سایر دندان‌ها می‌شود. چنانچه بیماری لثه وجود داشته باشد دندان‌ها ثبات کافی داخل لثه و بافت نگهدارنده دندان نخواهند داشت. در این شرایط با فشار‌های نرمالی از سمت زبان، گونه یا لب ها دچار تغییر موقعیت شده و باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود.


مطالب پیشنهادی:

فاصله بین دندانی چیست؟

درمان فاصله بین دندان ها با باندینگ دندان

علت ایجاد فاصله بین دندان ها چیست ؟

 

Leave a Comment