علل وجود دندان نهفته در کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی علل وجود دندان نهفته در کودکان

دندان های نهفته به دندان هایی گفته می شود که در زمان رویش در قوس فکی حاضر نشوند. به این معنی که در زمانی که بسته به شرایط فیزیولوژیکی باید این رویش انجام شود ، این اتفاق نمی افتد و دندان به صورت نهفته در فک باقی می ماند که این امر دلایل مختلفی دارد . در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان علل وجود دندان نهفته در کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل رشد نکردن دندان های نهفته

  • یکی از دلایل این امر تراکم بیش از اندازه استخوان بر روی دندان نهفته است ، یعنی قسمتی از فک ،که دندان از آن ناحیه خارج می شود ، دچار تراکم بالایی از استخوان است که اجازه رویش دندان را نمی دهد .
  • مورد بعدی ضخامت مخاط دندان است ، شاید استخوان تراکم زیادی نداشته باشد ولی ضخامت بافتی که بر روی این استخوان قرار دارد به حدی باشد که اجازه رویش ر ا به دندان ندهد .
  • یکی دیگر از این عوامل ،عوامل ژنتیک است ، ممکن است کودک به صورت مادرزادی دندان های نهفته داشته باشد .
  • اما یکی از شایع ترین علت رویش دندان های نهفته این است که ، طول قوس فکی کمتر از طول قوس دندانی فک است ، به این معنی که طول قوس فکی زمانی که کوچکتر از طول قوس دندان باشد ، فضای کافی برای رویش این دندان در فک وجود ندارد و این دندان نهفته باقی می ماند .
  • اکثر افراد این گونه تصور دارند که تنها دندان های عقل نهفته هستند ، اما اینگونه نیست ممکن است سایر دندان ها هم نهفته باقی بمانند ، بعد از دندان های عقل شایع ترین آن ها دندان های نیش فک بالا هستند و بعد از آن ها دندان های آسیاب کوچک فک پایین از جمله دندان های شایع هستند که احتمال نهفته بودن آن ها به مراتب بالاتر است .

انواع رادیوگرافی دندان کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

روش تشخیص دندان های نهفته

راحت ترین و سریع ترین راه تشخیص دندان های نهفته استفاده از عکس رادیوگرافی است . به همین دلیل است که در بیشتر حالات دنداپزشک کودکان برای درمان دندان های کودک ، گرفتن عکس رادیوگرافی دندان را تجویز می کنند . رادیوگرافی دندان کودکان به دندانپزشک در تشخیص دندان های نهفته و همچمنین تعیین مرحله پوسیدگی دندان کمک می کند .

به عنوان یک قانون کلی در علم دندانپزشکی ، هیچ دندان نهفته ای در فک ، بعد از اینکه شناسایی شد ، نباید در فک باقی بماند. مگر اینکه دندانپزشک مجاز به خارج کردن دندان نباشد . در صورتی که اقدامات خارج کردن دندان های نهفته صورت نگیرد. این دندان ها هر چند که در داخل فک قرار دارند. اما می توانند زمینه پوسیدگی سایر دندان ها را ایجاد کنند .

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های پرکردن دندان کودکان

نکات مراقبتی بعد از ارتودنسی دندان کودکان

انواع رادیوگرافی دندان کودکان

Leave a Comment