عوارض احتمالی جرم گیری دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی عوارض احتمالی جرم گیری دندان

جرم گیری دندان به خودی خود ضرری ندارد، مگر در شرایط خاص، در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان عوارض احتمالی جرم گیری دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

حساس شدن دندان‌ها

در عمل جرم گیری، جرم و رسوبات از روی دندانها تراشیده می شوند، این عمل ممکن است باعث حساس شدن دندانها شود. که این حساسیت معمولا ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز برطرف می شود.

خونریزی

در صورتی که لثه های بیمار ضعیف باشند ممکن است در حین عمل جرم گیری و یا بعد از آن، لثه دچار خونریزی شود.

عفونت

در برخی افراد وجود برخی بیماری های زمینه ای لثه می تواند منجر به عفونت شود. بنابراین بهتر است که پیش از شروع کار، دندانپزشک خود را در جریان کلیه مشکلات و سوابق بیماری های خود بگذارید تا دندانپزشک شما بتواند بهترین تصمیم را برای شما بگیرد.

نکات مثبت و منفی جرم گیری دندان با فشار آب | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

آسیب به لثه و اعصاب لثه

اگر بیمار لثه های ضعیف و حساسی داشته باشد، و دندانپزشک مهارت کافی نداشته باشد، احتمال آسیب به بافت لثه، و ورم لثه ها وجود دارد. از طرف دیگر اگر دندان پزشک ناشی و بی تجربه باشد، و یا از ابزارهای نامناسبی استفاده کند، ممکن است به اعصاب لثه های شما آسیب برسد. در غیر این صورت احتمال آسیب به اعصاب لثه تقریبا صفر است.

علاوه بر اینها در موارد بسیار نادر، جرم گیری ممکن است منجر به آسیب دیدن خود دندان و یا روکش دندان شود. این مشکل معمولا به دلیل حساس و ضعیف بودن خود دندان و یا نامناسب بودن ابزار دندانپزشک رخ می دهد. در هر حال دندانپزشک بعد از معاینه اولیه و پیش از شروع کار، درباره اتفاقات احتمالی که با توجه به جنس دندان و لثه شما، و شرایط کلی سلامتی دهان و دندان شما ممکن است رخ دهد را برای شما توضیح می دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

بعد از جرم گیری دندانها باید چه کار کنیم؟

پس از عمل جرم گیری قطعا دندانپزشک شما و یا دستیار او، توصیه های مراقبتی لازم را برای شما توضیح خواهند داد. اما به طور کلی بهتر است که پس از عمل جرم گیری تا چند هفته از دندان ها نسبت به قبل بیشتر مراقبت کنید. حداقل ۲ بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. از خوردن خوراکی های خیلی ترش و یا خیلی شیرین پرهیز نمایید. از مصرف نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های الکلی و از استعمال دخانیات خودداری نمایید. مواد غذایی را با دمای مناسب مصرف کنید و از مصرف خوردنی های خیلی گرم و یا خیلی سرد بپرهیزید. در صورتی که احساس درد می کنید، با مشورت دندانپزشک، از مسکن استفاده کنید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نحوه صحیح نخ دندان کشیدن با ارتودنسی

روش های درمان اوربایت

دندانپزشکی دیجیتال در اصفهان

Leave a Comment