عوارض احتمالی کشیدن دندان عقل | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی عوارض احتمالی کشیدن دندان عقل

در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان عوارض احتمالی کشیدن دندان عقل را مورد بررسی قرار می دهیم. تصور اشتباهی که درمورد کشیدن دندان عقل در بین عموم افراد وجود دارد، ایجاد عارضه پس از این پروسه است. در صورتی که عوارض آن معمولا در همه افراد ایجاد نمی‌شود. معمولا این عوارض بیشتر مختص افراد با سن بالا دیده می‌شود. هر چه سن فرد از 35 سال بیشتر شود، احتمال بروز این عوارض نیز افزایش می‌یابد. ناگفته نماند، افرادی که پس از این پروسه مراقبت‌های بهداشتی توصیه شده را رعایت نمی‌کنند نیز ممکن است به این عوارض دچار شوند. عوارض آن ممکن است به شکل یکی از موارد زیر بروز پیدا کند:

حفره خشک (استیت آلوئولار)

گاهی اوقات پیش می‌آید که پس از کشیدن دندان عقل، خون به درستی در این محل لخته نمی‌شود. این لخته برای تحت پوشش قرار دادن استخوان و اعصاب زیر دندان عقل ضروری است. در این گونه کیس‌ها، با در معرض قرار گرفتن استخوان و حتی اعصاب، هوا و مواد غذایی می‌توانند سبب درد و التهاب این نواحی شوند. عارضه حفره خشک بیشتر در افرادی دیده می‌شود که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی‌کنند. به علاوه، افراد سیگاری و کسانی که سن بالای 25 سال دارند، شانس بیشتری برای ابتلا به این عارضه خواهند داشت.

عوارض نکشیدن به موقع دندان عقل | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

تریسموس (قفل شدن فک‌ها)

در این عارضه، معمولا بیمار نمی‌تواند به راحتی دهان خود را باز کند؛ خیلی از افراد به صورت محدود می‌توانند این کار را انجام دهند، اما همراه با درد است. در حقیقت عضلات فکین دچار انقباض بیش از حد می‌شود.

باز شدن به سینوس ماگزیلاری

گاهی پیش می‌آید که ریشه دندان‌های عقل فک بالا، فاصله بسیار نزدیکی با سینوس ماگزیلاری دارند؛ در این افراد احتمال آسیب و سوراخ شدن سینوس وجود دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

عفونت بعد از عمل

معمولا زمانی که باکتری بتواند در حین این پروسه خود را به خون برساند، فرد بعد از این عمل دچار عفونت‌هایی خواهد شد. دقت داشته باشید که این اتفاق به ندرت توسط سهل انگاری خود دندانپزشک اتفاق می‌افتد. بیشتر به دلیل ضعف سیستم ایمنی خود فرد ممکن است شاهد این عارضه باشیم.

آسیب عصبی

در برخی از افراد ممکن است به دلیل آسیب ناشی از تزریق به حسی به عصب، تا چند هفته با بی‌حسی مواجه باشند. این عارضه معمولا پس از چند هفته از بین می‌رود. البته کیس‌های بسیار معدودی هم بوده‌اند که این عارضه را تا سال‌ها تحمل کرده‌اند.

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

عوارض نصب نادرست لمینت دندان

مراحل کشیدن دندان عقل

عوارض نکشیدن به موقع دندان عقل

Leave a Comment