بهترین ایمپلنت اصفهان |درمان فاصله بین دندان ها

اهمیت درمان و بستن فاصله بین دندان ها

دلایل مختلفی برای ایجاد شکاف و فاصله بین دندان های شما وجود دارد. حتی اگر این شکاف شما را از منظر زیبایی شناسی آزار ندهد، مهم است که در صورت ابتلا به بیماری لثه، حتما به متخصص دندانپزشک اصفهان یا کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید. مشکل فاصله بین دندانها تنها مربوط به مسائل زیبایی شناختی نمی شود و بلع و  جویدن را نیز با مشکل مواجه میکند. کسانی که از موضوع رنج می برند معمولا نمی توانند به درستی غذا بجوند و اگر غذا در فضای بین دو دندان گیر کند معمولا کمی درد را نیز تجربه می کنند. هم به خاطر زیبایی و هم برای حفظ عملکرد، این فضا باید بسته شود.

علت ایجاد فاصله بین دندان ها چیست ؟

از بین بردن فاصله بین دندان ها

بسته به شدت و میزان فاصله ایجاد شده بین دندان ها برای بستن آن، راه حل های دندانپزشکی مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • از بین بردن فاصله بین دندان ها بدون ارتودنسی و با باندینگ دندان

باندینگ دندان آسانترین، سریعترین و اقتصادی ترین راه برای رفع فاصله بین دندان های شما است. باندینگ دندان روشی ساده و شامل استفاده از موادی به رنگ رزین یا همرنگ دندان برای اتصال به دندان ها به منظور بستن گپ بین دندان ها است. مواد مورد استفاده برای باندینگ بسیار طبیعی به نظر می رسند و به شیوه ای خاص به کمک نوعی نور، آماده چسپاندن به دندان می شوند.

فواید باندینگ دندان

باندینگ دندان برخلاف ونیرها و روکش های دندانی که باید در چند جلسه به دندان بچسپند، تنها در طول یک جلسه به دندان متصل میشوند و فاصله را به راحتی میبندند. باز هم برخلاف ونیر دندان، برای باندیگ دندان هیچ نیازی به تراشیدن مینای دندان نداریم. بنابراین از این لحاظ این کار، قابل برگشت است وهر موقع بخواهمی میتوانیم مواد متصل شده به دندان را برداریم.

معایب باندینگ دندان

اگرچه باندینگ دندان یکی از ارزان ترین و ساده ترین گزینه های بستن فضای بین دندان ها است، مواد متصل شده کمی بیشتر مستعد رنگ و لکه پذیری هستند. این روش همچنین به اندازه سایر روشهای ترمیم دندان مانند ونیر دندان قوی نیست. زیرا مواد متصل شونده بعد از گذشت چندین سال مستعد ترک برداشتن  و شکستن هستند. با این وجود، مراقبت و نگهداری مناسب از مواد باندینگ دندان می تواند تا مدت زمان زیادی از بروز مشکل برایش پیشگیری کند.

تماس با ما 

Leave a Comment