لیفت لثه با لیزر | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی جزئیات لیفت لثه با لیزر

در مطلب امروز از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان قصد داریم به بررسی جزئیات لیفت لثه با لیزر بپردازیم. با ما همراه باشید.

مهم ترین ویژگی لیفت لثه

لیفت لثه با لیزر نسبت به عمل کانتورینگ که با چاقوی جراحی انجام می شود از درد کمتری برخوردار است. به توجه به این که بیماران در هنگام عمل جراحی با لیزر درد کمتری را حس می کنند اما در عین حال برای اینکه این ناراحتی را به کمترین حد خود برسانند قبل از شروع جراحی دندانپزشکان موضع را بی حس می کنند. مهم ترین ویژگی لیفت لثه با لیزر این است که احتیاجی به بیهوش شدن ندارد.

عمل لیفت لثه با لیزر چقدر زمان می برد؟

لیزر برخلاف چاقوی جراحی از ضخامت کمی برخوردار است. این ضخامت کم موجب می شود که دندانپزشک بتواند نواحی مختلف لثه را که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند و حذف شوند را با دقت بالایی تحت عمل جراحی قرار دهند. جراحی لیفت لثه به وسیله لیزر به عنوان یکی از ساده ترین روش ها شناخته می شود. در صورتی که این عمل جراحی توسط افراد متخصص و مجرب انجام بگیرد کمتر از نیم ساعت زمان خواهد برد.

کاهش خونریزی با سوزاندن بافت های ترمیم شده

بعد از اینکه بافت لثه با استفاده از لیزر به شکل کامل بریده شد. دندانپزشک بخش های از بافت لثه را که به شکل زخم هستند با کمک لیزر می سوزانند. این فرایند باعث می شود که خونریزی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و در نتیجه بیمار دوران نقاهت کوتاه تری را تجربه کند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

مزایا و عوارض و مراقبت های جراحی زیبایی لیفت لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

مراقبت های پس از انجام جراحی لیفت لثه

در روز جراحی فعالیت های خود را محدود کنید.

یکی از مواردی که متخصص آن را به بیمار توصیه می کند محدود کردن فعالیت ها در روز انجام عمل جراحی است. استراحت کردن باعث می شود تا دوران نقاهت کاهش پیدا کند. درست است که بافت ها با لیزر سوزانده می شوند اما باز هم این امکان وجود دارد که زخم ها در اثر انجام فرایند خون رسانی به بافت ها که با فعالیت شدید ایجاد می شود دهان باز کنند. به همین دلیل به بیماران توصیه می کنند که پس از انجام جراحی لیفت لثه تا مدتی از فعالیت های شدید بدنی اجتناب کنند.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

برای اینکه از ایجاد فشارهای غیر ضروری به لثه ها جلوگیری شود متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند که بیمار باید چند روز از غذاهای خنگ و نرم استفاده کند. این امر به بافت لثه اجازه می دهد تا سریع تر بهبود پیدا کند. غذاهایی که دندانپزشکان در این دوره توصیه می کنند شامل: بستنی فاقد دانه های آجیلی، پودینگ سیب زمینی، ژله، ماست و سبزیجات نرم می باشد.

بیمار پس از انجام عمل لیفت لثه تا چند روز نباید به هیچ عنوان غذاهای سفت را گاز بزند. این امر امکان دارد که باعث ناهموار شدن بافت لثه شده حتی موجب عفونت بعد از جراحی نیز می شود.

استفاده از دهانشویه با آب گرم و نمک

با استفاده از غرغره کردن آب گرم به همراه نمک می توانید به روند بهبودی کمک کرده و از عفونت جلوگیری کنید. در حقیقت بیماران پس از تناول هر نوع غذایی باید فرایند غرغره کردن را انجام دهند. این امر باعث می شود که ذرات و خورده های غذا از لابه لای دندان و لثه ها بیرون بروند.

در صورت بروز درد و تورم شدید پس از عمل جراحی فرد می تواند از مسکن هایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنند.

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

تاثیر داروهای فشار خون بر سلامت دندان

معرفی بهترین نوع لمینت دندان

تفاوت اسکن CBCT و عکسبرداری پانوراما

One Thought to “لیفت لثه با لیزر”

  1. لیفت لثه بدون درد و خونریزی داشتم با کمک لیزر . دوران نقاهتش کوتاه و کم دردسرتر بود

Leave a Comment