مشکلات رویش دندان های شیری و دائمی | بهترین دندانپزشک اصفهان

مشکلات رویش دندان های شیری و دائمی

از مشکلاتی که ممکن است در رویش دندان های شیری و دائمی پیش آید،می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رویش دندان دائمی قبل از افتادن دندان شیری روی آن:

فرآیند لق شدن دندان شیری و رویش دندان دائمی به این شکل است که دندان دائمی هنگام رویش به ریشه دندان شیری که درست در روی آن قرار دارد، فشار می آورد و این فشار رفته رفته باعث خورده شدن ریشه دندان شیری می شود تا حدی که دندان شیری بی ریشه شود. در این حالت دندان شیری لق می شود و می افتد، به شکلی که اگر دندان افتاده کودکان را ببینیم، تصور می کنیم بی ریشه هستند. اگر دندان دائمی به عللی در مسیر اصلی خود نباشد، دندان دائمی در جایی غیر از جای اصلی خود می روید و دندان شیری نیز در جای خود باقی می ماند.

در این صورت، باید به دندانپزشک مراجعه کرد و دندان شیری را در صورت لزوم کشید. دندان هایی که کج در می آیند، در صورتی که به موقع تشخیص داده شود، به مرور به جای اصلی خود بر خواهند گشت. اما در صورتی که این اختلال در رویش دیر تشخیص داده شود یا در موارد خاص ممکن است خود به خود اصلاح نشود و نیاز به ارتودنسی داشته باشد پس مراجعه به موقع به دندانپزشک ضروری می باشد .

نیفتادن دندان های شیری:

لازم است بعد از دوازده سالگی، وضعیت افتادن دندان های شیری کودکان را بررسی کرد. کج بودن مسیر دندان جانشین و از بین نرفتن ریشه دندان شیری باعث می شود دندان شیری نیفتد. ممکن است جوانه یک دندان دائمی به دلایل مختلف اصلا در دهان موجود نباشد. نبودن دندان دائمی جانشین باعث می شود دندان شیری نیفتد. بنابراین برای کشیدن دندان شیری که احیاناً تا این سن باقی مانده، بررسی و احتیاط لازم به عمل آورید. ممکن است دلیل ان نبود دندان دائمی جانشین باشد.در این صورت،همین دندان شیری می تواند مدت های زیادی در دهان باقی بماند و به خوبی کارکرد داشته باشد.

امکان دیگری هم هست که دندان شیری،به دلیل قرار گرفتن (گیر کردن ) در میان دندان دائمی مجاور،امکان افتادن نداشته و مانع از رویش دندان دائمی زیری هم بشود.در این صورت کشیدن دندان شیری، باعث باز شدن مسیر برای رویش دندان دائمی خواهد بود. یاد آوری می شود تشخیص به موقع و بررسی منظم باعث می شود نا هنجاریهای احتمالی در زمان مناسب شناسایی و بر طرف شوند.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

بیشتر بخوانیم:

نکات مهم برای رسیدن به زیبایی خنده

روش های افزایش دوام ایمپلنت دندان

روش های ضد عفونی ایمپلنت ها

Leave a Comment