معایب ایمپلنت با پانچ | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی معایب ایمپلنت با پانچ

همانگونه که اشاره شد ایمپلنت دندان با روش پانچ یک روش کم تهاجم و با حداقل برش و صدمات وارده برای کاشت دندان می باشد، در کنار مزایای زیاد آن دارای برخی معایب نیز می باشد. در نوشته امروز از سایت دکتر ندا مکانیک متخصصایمپلنت اصفهان قصد داریم به بررسی معایب ایمپلنت با پانچ بپردازیم.

زمانی که بیمار برای کاشت ایمپلنت دندان مراجعه می کند متخصص تمام مزایا و معایب پیوند استخوان و ایمپلنت به روش پانچ را برای وی شرح خواهد داد. در نظر داشته باشید زمانی که بیمار با لثه های سالم به دندانپزشکی مراجعه می کند دیگر نیازی به اقدامات جانبی دیگر مانند لیفت سینوس و یا پیوند استخوان وجود ندارد. همین عوامل باعث می شود که ایمپلنت دندان به روش پانچ یک گزینه مناسب محسوب شود.

عدم برش لثه در این روش یک مزیت و امتیاز محسوب می شود زیرا پس از آن دیگر نیازی به مراقبت خاصی وجود ندارند. زمان کاشت و عوارض آن نیز بسیار کمتر از روش کاشت ایمپلنت دندان با جراحی می باشد. در کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ تنها کافی است که لثه پانچ شده و دیگر مراحل مورد نیاز همانند نصب پایه، اباتمنت و روکش دندان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

تمامی این موارد ذکر شد اما نباید از معایب ایمپلنت به روش پانچ و لیفت لثه هنوز غافل شد. برخی از معایبی که می تواند شامل کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ شود شامل عدم دید کافی متخصص ایمپلنت، کم بودن متخصص در این زمینه و یا حتی احتمال آسیب رسیدن به ساختارهای آناتومیک اشاره نمود.

تعداد کم متخصص در این زمینه

از نظر دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت به روش پانچ جزو پیشرفته ترین روش کاشت دندان به شمار می آید. همین امر هم باعث شده که تعداد متخصص هایی که در این زمینه مهارت دارند، بسیار کمتر باشد. برای اینکه معایب ایمپلنت به روش پانچ به حداقل خودش برسد نیاز است که برای اینکار تشخیص صحیح به صورت بالینی و رادیولوژیکی صورت گیرد. مشکلات پیش آمده بایستی توسط جراح برنامه ریزی و قابل رفع شود. همانگونه که اشاره شد میدان دید متخصص ایمپلنت در این روش بسیار محدود می باشد و از این رو نیاز به درمان در طول جراحی دارد. مهارت متخصص درخصوص آشنایی با کالیبر، ابزار اندودنتیک جهت ارزیابی و بررسی وضعیت لثه ها بسیار حایز اهمیت است.

عدم دید کافی متخصص ایمپلنت

ایمپلنت دندان به روش پانچ همانند لمینت دندان یک روش بسیار خوب برای افرادی بوده که ترس از جراحی و عوارض بعد از آن دارند. اما باید این افراد باید بدانند که در کنار یک سری مزایا باید معایب ایمپلنت به روش پانچ را نیز پذیرا باشند. یکی از این معایب که جزو مهم ترین آن می باشد، عدم دید کافی متخصص ایمپلنت دندان به هنگام کاشت ایمپلنت دندان می باشد. همانگونه که در ابتدا اشاره شد برای کاشت نیازی نیست که در لثه شکاف یا برشی ایجاد شود. اما متاسفانه جراح میدان دید وسیعی نداشته و احتمال پیش آمدن مشکل وجود دارد. در صورتی که این دید مناسب نباشد پایه های ایمپلنت دندان به صورت دقیق در جای صحیح آن قرار نمی گیرد و احتمال شکست کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ وجود دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

عدم ارزیابی استخوان فک

در کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ متخصص متاسفانه دید کامل نداشته و نمی تواند وضعیت استخوان فک را به خوبی چک کند. از سوی دیگر سرعت در کاشت ایمپلنت به روش پانچ بسیار اهمیت دارد. عدم دید کافی در برخی موارد موجب می شود که پایه های ایمپلنت به درستی در جای خود قرار نگیرد و پس از مدتی پایه ایمپلنت لق شود. لق شدن پایه ایمپلنت یکی دیگر از معایب ایمپلنت به روش پانچ بوده که ممکن است برای بیمار مشکلاتی را در بر داشته باشد.

آسیب و صدمه رساندن به ساختارهای آناتومیک

کاشت ایمپلنت دیجیتال دارای محدودیت ها در فک بالا به دلیل وجود سینوس ها و در فک پایین به دلیل وجود عصب های مهم کار را برای متخصص سخت نموده است. از سوی دیگر ایمپلنت دندان به روش پانچ جزو ایمپلنت فوری بوده که در کمترین زمان ممکن قابل کاشت است. همین مورد باعث می شود که احتمال آسیب رسیدن به ساختارهای آناتومیک بالاتر از زمانی بوده که از روش کاشت ایمپلنت دندان به روش معمولی می باشد. دید کم متخصص باعث می شود که به ساختارهای مجاور مانند غشاری کناری دندان، ریشه دندان های مجاور و … آسیب و صدمه جدی وارد شود.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

موارد موثر بر هزینه ایمپلنت ژاپنی

کاشت دندان 7 چگونه صورت می گیرد؟

مراقبت بعد از جراحی دندان عقل

Leave a Comment