معایب پروتز‌های موقت و پروتز دندان ژله‌ای | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

معایب پروتز‌های موقت و پروتز دندان ژله‌ای

پروتز‌های موقت چه معایبی دارند؟

  • شکستنی بودن به دلیل استفاده از مواد ارزان و با استحکام کم نسبت به سایر پروتزهای دندان: احتمال شکستن این پروتز ها بالاتر است و در صورت آسیب باید دندانپزشک مجددا پروتز دندان را برای فرد آماده کند.
  • راحت نبودن پروتزهای دندان موقت: ممکن است برای بسیاری از افراد تحمل پذیر نباشند (خصوصا در مواردی که افراد بار اول است که از این نوع پروتز استفاده می‌کنند). این حالت سبب می‌شود تا صحبت کردن و جویدن مواد غذایی برای فرد غیرطبیعی جلوه کند.
  • احتمال وجود آلرژی: این احتمال وجود دارد که فرد به مواد سازنده‌ی پروتزهای موقت حساسیت داشته باشد.
  • دوام و ماندگاری: احتمال شیوع بیماری لثه و التهاب آن‌ها و یا فرسودگی دندان در صورت تمیز نکردن مرتب پروتز وجود دارد.
  • خطر تحلیل لثه: پروتز دندان موقت روی لثه را پوشانده و در نتیجه بزاق دهان روی لثه ها جریان نخواهد داشت و احتمال تحلیل لثه افزایش می‌یابد.
  • شل شدن پروتز: با گذشت زمان پروتز دندان موقت برای قرارگیری در فاصله‌ی کنونی دندان‌ها ساخته شده. و ممکن است به علت تغییرات لثه و فک، پروتز نیز شروع به شل شدن کند.

معایب پروتز‌های موقت و پروتز دندان ژله‌ای | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

پروتزهای ژله‌ای چه معایبی دارند؟

 

  1. هزینه‌ی بیشتر این نوع پروتز ها: با وجود ارزان تر بودن آن‌ها نسبت به ایمپلنت، همچنان به نسبت پروتز موقت از هزینه بیشتری برخوردارند.
  2. تحلیل بافت های زیرین: به مرور استخوان‌های زیر پروتز ژله‌ای ممکن است فرسوده شده و تحلیل روند.
  3. عدم تطبیق پروتز با فرم دهان و دندان: برخی دندان پزشکان معتقدند که این نوع پروتز نسبت به پروتزهای معمولی موقت دندان از سازگاری کمتری با دهان و دندان برخوردارند.

هزینه‌ی پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای

هزینه‌ی پروتز دندان موقت تقریبا از بیشتر پروتز ها کمتر است. اما با این وجود بسته به تعداد دندان‌های افتاده و جنس پایه‌ی پروتز این هزینه ممکن است متغیر باشد. هزینه‌ی پروتز دندان‌های ژله‌ای حدود ۱.۵ برابر پروتز دندان موقت است. هزینه‌ی پروتز دندان موقت و دندان ژله‌ای در مقایسه با ایمپلنت بسیار کمتر تخمین زده می‌شود.

 


مطالعه بیشتر:

 

Leave a Comment