معرفی انواع دهانشویه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی و معرفی انواع دهانشویه

در این نوشته از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان معرفی انواع دهانشویه را مورد بررسی قرار می دهیم. دهانشویه دارای انواع مختلفی هستند که می­توان آنها را در سه دسته تقسیم ­بندی کرد:

  • درمانی
  • زیبایی
  • ترکیبی

دهانشویه درمانی

بهترین روش برای تمیز کردن و افزایش سلامت دندان­ها، مسواک ­زدن است. اما تقریبا همه این مسئله را می­دانند که دندان­ها فقط با مسواک ­زدن تمیز نمیشوند. دندان­پزشکان همیشه توصیه کرده­ اند که نخ­دندان در کنار دهانشویه بعد از مسوا­ک­ زدن رعایت شود. دهانشویه­ های مسکن، حاوی فلوراید و آنتی­ باکتریال در دسته دهان شویه ­های درمانی قرار دارند. مهمترین دهانشویه درمانی، دهانشویه ای است که حاوی کلرهگزیدین باشد. مصرف دهانشویه کلرهگزیدین برای کاهش درد و التهاب است. برای مواجه با آفت دهان از دهانشویه بنزیدامین استفاده می­شود.

این دهانشویه برای ترمیم زخم­هایی که بر اثر نقص سیستم ایمنی بدن در دهان به وجودآمده ­اند هم مورد استفاده قرار می­گیرد. دهانشویه حاوی فلوراید هم نوع دیگر از دهانشویه­ های درمانی است. فلوراید برای استحکام دندان­ها بسیار مفید است و به همین علت هم دهانشویه حاوی فلوراید تهیه شده است. اگر این دهانشویه را با خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید، دندان­هایی مقاوم خواهید داشت.

دهانشویه زیبایی

داشتن دندان­های زیبا یا ارثی است یا می­توان با کمک انواع عمل­های جراحی و یا با انجام انواع روشهای ترمیم، دندان­ها را زیبا کرد. اما اگر علت بوی بد دهان از بین نرود، این زیبایی فایده چندانی نخواهد داشت و در حقیقت بوی بد دهان کیفیت زیبایی دندان­ها را به شدت پایین می­آورد. در مورد علت بوی بد دهان باید بدانید که باکتری­ها باعث ایجاد این بوی بد هستند. استفاده از مسواک و همینطور دهانشویه ­هایی که با هدف زیبایی در بازار عرضه شده ­اند، باعث می­شود تا از زیبایی دندان­های خود لذت بیشتری ببرید.

آموزش مصرف دهانشویه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دهانشویه ­های زیبایی را دهانشویه های غیردرمانی هم می­گویند که در بازار و بدون نسخه پزشک قابل تهیه هستند. اثرگذاری این نوع دهانشویه ­ها در حدود 10 الی 15 دقیقه است. ضمنا استفاده از این نوع دهانشویه ­ها به صورت دائم کار مفیدی نیست و برای رفع بوی بد دهان باید روش درمانی تحت نظر دندانپزشک را طی کرد.

دهانشویه ­های سفیدکننده

در بازار برای سفیدی دندان­ها روش­های مختلفی وجود دارد از جمله این روش­ها، استفاده از دهانشویه­ های سفیدکننده است. شاید برای برخی از افراد یکی از روش های سفید کردن دندان استفاده از دهانشویه سفید کننده باشد. دهانشویه سفیدکننده باعث می­شود تا جرم­های دندان از بین بروند و رنگ دندان روشن و به اصطلاح سفید می­شود. اما نباید به این روش اکتفا کرد و حتما کار جرم­گیری دندان­ها زیر نظر متخصص انجام گیرد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

دهانشویه دیگری هم وجود دارد که برای افرادی مناسب است که با خشکی دهان مواجه هستند، این نوع دهانشویه برای این دسته از افراد حکم بهترین دهانشویه را دارد چرا که باعث می­شود مواد غذایی به جا مانده در دهان از بین برود و از آنجایی که ترکیبات روان­ کننده­ای دارد، باعث ایجاد حس رطوبت در دهان فرد می­شود.

دهان شویه ­ها با خاصیت ترکیبی (درمانی و زیبایی)

آیا دهانشویه ای وجود دارد که هم به زیبایی دندان ها کمک کند و اثر درمانی داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت، بله این نوع دهانشویه که همان دهانشویه ­های ترکیبی هستند، با این دو هدف در بازار وجود دارند که به صورت همزمان هم باعث بوی خوش دهان می­شوند و هم خاصیت درمانی دارند. یعنی سلامت دندان­ها با مصرف این نوع محلولهای شوینده دهان محقق می­شود.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

هدف از ارتودنسی در سنین مختلف

روش های درمان لثه تحلیل رفته

مراحل استفاده از موم ارتودنسی

Leave a Comment