مقابله با روند از بین رفتن مینای دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

روش های مقابله با روند از بین رفتن مینای دندان

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان راه های مقابله با روند از بین رفتن مینای دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

کنترل خوراکی ها و نوشیدنی ها

از خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین، حاوی نشاسته و اسیدی که احتمال می دهید از طریق ایجاد نوعی باکتری روی دندان ها، مانند اسید عمل کرده و به مینای دندان آسیب بزنند، بپرهیزید. این باکتری می‌تواند موجب بروز علائم حتمی از بین رفتن مینای دندان مانند تغییر رنگ، حساسیت و خراش شود.

افزایش مصرف مواد مغذی

بدن شما در صورت تامین مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز میتواند مینای ضعیف را تقویت کند. سبزیجاتی که برگ تیره دارند، لبنیات و غذاهای سرشار از پروتئین، حاوی مواد مغذی ضروری می باشند. به جای سودا یا آب میوه، آب بنوشید.

استفاده از خمیر دندان یا دهانشویه حاوی فلوراید

فلوراید را می توان از طریق آب آشامیدنی حاوی فلوراید تامین کرد (اکثر آب های آشامیدنی ایالات متحده، حاوی فلوراید میباشند). به علاوه، می توان از خمیردندان یا دهان‌شویه حاوی فلوراید نیز استفاده کرد. به کمک یک مسواک نرم برای دو دقیقه با حرکات دایره‌ای سریع، دندان های خود را مسواک بزنید.

جویدن آدامس بدون قند

این آدامس که فاقد قندی است که مینای ضعیف شده را بدتر میکند، میزان ترشح بزاق را افزایش می دهد. آدامس حاوی شیرین کننده طبیعی زایلیتول، باکتری هایی که مینای شما را ضعیف می کنند، تغذیه نکرده و در واقع ثابت شده که موجب تقویت مینای دندان میشود.

درمان علل آسیب دیدن مینای دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

انجام درمان های تقویت کننده طبیعی دندان

به لحاظ علمی، اثربخشی ژل های ترمیم کننده حاوی کلسیم فسفات و فلوراید در ترمیم مینای دندان، ثابت شده است. برخی از دندانپزشکان، درمان های ترمیم کننده را در مطب انجام می دهند. همچنین، می توانید این کار را در خانه نیز انجام دهید. اگر ژل ترمیم کننده به صورت قلمی باشد، می توانید آن را مانند مسواک روی دندان هایتان بکشید یا آن را در سینی های سفید کننده دندان گذشته و روی دندان هایتان قرار دهید. این بهترین شیوه برای پوشاندن تمام سطح دندان شما است.

مشاوره و کمک گرفتن از متخصصان دندانپزشکی

بررسی کارایی باندینگ دندان

اگر دندان‌های شما بسیار زبر و بی رنگ شده‌اند، شاید لازم باشد از باندینگ دندان استفاده کنید. این پروسه، دندان های زبر و بی رنگ را صاف و سفید می کند. این کار به آنها کمک می کند که با دندان های اطراف خود هماهنگ شوند. باندینگ دندان آسان تر و کم هزینه تر از ترمیم با روکش یا تاج گذاشتن برای دندان است.

تحقیق درباره روکش ها

گذاشتن روکش دندان، گزینه دیگری برای دندان های زبر و بی رنگ است. یک دندانپزشک برای پوشاندن جلوی دندان تان، یک صدف یا روکش سفارشی خواهد ساخت. سپس این روکش برای ایجاد یک سطح سفید و صاف به دندان آسیب دیده متصل شده و آن را ترمیم و تقویت می کند.

سوال درباره گذاشتن تاج دندان از دندانپزشک

در صورتی که از آسیب شدید مینای دندان رنج می برید، شاید برای محافظت از آن از طریق پوشاندن و پر کردن کامل دندان به گذاشتن تاج نیاز داشته باشید. تاج دندان نیز مانند روکش، به صورت سفارشی برای دندان بیمار ساخته می شود. این تاج، همچون مینای دندان عمل کرده و برای جلوگیری از عفونت، عاج روباز را می پوشاند و به راحتی از دندان محافظت می کند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های ایجاد بی حسی در دندان پزشکی

داروهای خانگی برای کاهش درد لثه

تاثیرات دندان های نامرتب بر سلامت دهان و دندان

Leave a Comment