نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان جلو | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو علاوه بر اینکه حس وجود دندان طبیعی را به فرد می دهد به مراقبت از استخوان فک و حفظ ظاهر بسیار کمک می کند. این ایمپلنت همانند ریشه دندان عمل کرده و استخوان حفره ای (آلوئولار) در تعامل با آن است. در این مقاله سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان جلو را مورد بررسی قرار می دهیم.

این تعامل سبب می شود که استخوان فک به صورت سالم و محکم سرجای خود باقی بماند. اما خود جراحی ایمپلنت دندان یک جراحی نسبتا ساده می باشد که در حین جراحی از بی حسی موضعی استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که در روز نخست جراحی دندانپزشک ماهر از یک دندان موقت استفاده می کند و پس از طی درمان استخوان فک به صورت کامل، دندان جلویی دائمی ساخته و در جای مناسب خود گذاشته می شود.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

انجام دادن روش های زیبایی دندان الخصوص ایمپلنت دندان جلو بایستی براساس مراحل استاندارد و آنالیز شده پیش رود تا به نتیجه مطلوب ختم شود. اما در نظر داشته باشید که کاشت دندان فک بالا و پایین دندان های قدامی با ارزیابی، معاینه و عکس برداری سه بعدی شروع می شود.

معاینه اولیه با عکس برداری OPG

قبل از انجام ایمپلنت دندانپزشک مشاوره های خود را براساس عکس بداری OPG که از دندان های جلو گرفته شده است، انجام می دهد. با معاینه چشمی تمام مشکلات دندان تشخیص داده نمی شود از این رو عکس بردای از الزامات جراحی کاشت دندان جلو می باشد.

برنامه و زمان بندی ایمپلنت دندان جلو

شما هر روزی به مرکز ایمپلنت مراجعه نمایید، همان روز جراحی ایمپلنت انجام نمی شود. زمانی که سی تی اسکن دندان های قدامی را به دندانپزشک خود نشان می دهید براساس وضعیت دندان هایتان برایتان زمان جراحی تعیین می گردد.

برنامه درمانی که توسط متخصص ایمپلنت چیده می شود ایمپلنت را در جای صحیح خود با عمق و زاویه مناسب تایید می کند. علت برنامه ریزی رفع خطاهای احتمالی بوده و ایجاد اطمینان خاطر برای بیمار درخصوص نتیجه مطلوب از کاشت ایمپلنت دندان جلوی می باشد.

اصلاح دندان خرگوشی با لمینت دندان | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

جراحی کاشت ایمپلنت

زمانبندی های جراحی که با دقت و وسواس خاصی تنظیم می شود، باعث خواهد شد که انجام کاشت ایمپلنت دندان جلویی در حین سرعت با دقت تخصصی انجام شود. خیالتان از دندانپزشکی بدون درد راحت باشد. در حین جراحی متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند که بیمار درد خاصی احساس نکند.

در مورد افرادی که بیماری عصبی دارند و استرس آنها چندبرابر می شود، دندانپزشک از آرام بخش جهت کاهش نگرانی و استرس بیمار استفاده می کند.

اقدامات قبل از ایمپلنت

طی معاینات اولیه که توسط دندانپزشک انجام می شود، سابقه پزشکی بیمار هم بررسی می گردد. درصورتی که متقاضی از داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین یا وارفارین استفاده می کند، بایستی 3 الی 5 روز مصرف داروهایش را قطع نماید.

اشخاصی که سابقه استفاده از دهانشویه ندارید باید سه روز قبل از جراحی کاشت ایمپلنت دندان روند آن را شروع کنید. متقاضی ایمپلنت دندان جلو از دهانشویه کلرهگزیدین سه بار در روز را در برنامه روزانه خود قرار می دهد.

مراقبت های پس از ایمپلنت

زمانی که جراحی ایمپلنت دندان جلو توسط متخصص دندانپزشکی انجام شد مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان نیز به بیمار داده می شود. بیمار بایستی تا دو روز بعد از کاشت دندان جلویی از مسکن های تجویز شده متخصص خود استفاده کند. خوردن غذا بعد از کاشت مشکلی ندارد اما بیمار سعی کند به مدت 48 ساعت از غذاهای سرد و رقیق همانند سوپ در برنامه غذایی خود قرار دهد. از خوردن غذاهای جویدنی که فشار زیاد به دندان می آورد، خودداری شود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

جای خالی دندان های از دست رفته را می توان با دندان مصنوعی و یا بریج دندانی پر کرد. اما آن را نمی توان به عنوان یک راه حل ایده آل در نظر گرفت. طبق پیشنهاد و نظر متخصص ایمپلنت، بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته بخصوص دندان های قدامی ایمپلنت دندان جلو می باشد. این روش نسبت به روش های دیگر دارای مزایای ایمپلنت دندان زیر است:

  • ظاهری طبیعی در صورت فرد می سازد
  • عملکرد و کارکردی همانند دندان های طبیعی دارد
  • عوارض عفونت پس از کاشت دندان جلویی بسیار کمتر است
  • استفاده از آن برای شخص راحت تر است
  • همزمان می توان برای جایگزین کردن چند دندان از آن استفاده کرد

شرایط کاشت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو را می توان برای اکثر بیماران به شرط رشد کافی دندان استخوان رسیده باشند، به راحتی انجام داد. برای کودکان و نوجوانانی که سن آن ها کمتر از 18 سال بوده و هنوز رشد استخوان به اتمام نرسیده امکان انجام ایمپلنت دندان وجود ندارد.

تمام شرایط جسمی و فیزیکی دندان و فک بیمار توسط متخصص دندانپزشکی انجام شده و از پایان رشد آنها قبل از انجام ایمپلنت اطمینان حاصل پیدا می کند. برای افرادی که متقاضی تنها یک دندان قدامی می باشند بایستی سلامت عمومی و سلامت دهان و دندان وی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراقبت از بخیه ایمپلنت دندان

مقایسه ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی دندان

آشنایی با انواع روکش ایمپلنت دندان

Leave a Comment