نکات مراقبتی از دندان لمینت شده | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی نکات مراقبتی از دندان لمینت شده

شما باید بعد از گذاشتن لمینت روی دندان، همانند سابق از دندان‌های خود مراقبت کنید. حتی ممکن است مسئولیت شما نسبت به گذشته بیشتر شود. در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان نکات مراقبتی از دندان لمینت شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از مسواک و نخ دندان

شما باید در حالت عادی، روزانه دو مرتبه از مسواک استفاده کنید. علاوه بر آن، باید استفاده از نخ دندان را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید.

مصرف مرتب دهانشویه

در صورت صلاحدید دندانپزشک با توجه به اینکه استفاده از دهانشویه ممکن است عوارضی برای شما داشته باشد، باید قبل از استفاده از آن، با دندانپزشک خود مشورت کنید. اگر به صلاحدید او مشکلی در استفاده از دهانشویه وجود نداشت، طبق دستورالعمل وی، در تایم تعیین شده از آن استفاده کنید.

کم کردن استفاده از مواد خوراکی رنگی

اینکه بتوانید مواد غذایی رنگی را کلا کنار بگذارید، امکان‌پذیر نخواهد بود. نیازی هم به کنار گذاشتن کامل آن‌ها نیست. چرا که لمینت‌ها نسبت به تغییر رنگ، از مقاومت خوبی برخوردار هستند. اما توصیه می‌شود میزان مصرف آنها را نسبت به سابق کاهش دهید.

پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی و گازدار

چنین موادی با توجه ترکیباتی که دارند، می‌توانند در دراز مدت مشکلاتی برای لمینت‌های به کار رفته به وجود آورند. به همین دلیل هم توصیه ما این است که مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

اصلاح دندان خرگوشی با لمینت دندان | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

ترک سیگار

دقت داشته باشید که مقاومت لمینت نسبت به تغییر رنگ، حد مشخصی دارد. اگر شما بخواهید بعد از این درمان هم از سیگار استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که این روکش‌ها دچار تغییر رنگ نشوند. چرا که نیکوتین موجود در آن‌، به مرور زمان اثر خود را خواهد گذاشت و شاهد تغییر رنگ لمینت‌ خواهید بود.

پرهیز از خوردن مواد غذایی سفت

خوردن چنین مواد غذایی می‌تواند احتمال آسیب به لمینت را افزایش دهد. در صورتی که لمینت دندان دچار شکستگی شود، مجبور خواهید بود هزینه زیادی برای تعویض آن صرف کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

استفاده از محافظ دهان

در موقعیت‌های خاص اگر از جمله افرادی هستید که در ورزش‌های خاصی مانند ورزش‌های تماسی فعالیت می‌کنند، بهتر است از محافظ دهان استفاده کنید. چرا که احتمال آسیب به لمینت در صورت ضربه وجود دارد. استفاده از نایت گارد در صورت نیاز اگر با مشکل دندان قروچه مواجه هستید، بهتر است به استفاده از نایت گارد روی آورید.

لمینت دندان خرگوشی

خیلی از افراد دوست دارند چنین دندان‌هایی داشته باشند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، بهتر است این موضوع را بدانید که استفاده از لمینت، صرفا برای اصلاح مشکل دندان‌های خرگوشی نیست. این درمان می‌توان برای تغییر شکل دندان‌های شما به شکل دندان خرگوشی نیز به کار گرفته شود. با استفاده از این روش، دندان‌های جلویی شما کمی بزرگ و پهن‌تر خواهند شد. البته باید حتما شرایط گفته شده برای استفاده از لمینت را داشته باشید.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نکات مراقبتی بعد از ارتودنسی دندان کودکان

انواع رادیوگرافی دندان کودکان

علل وجود دندان نهفته در کودکان

Leave a Comment