هدف از ارتودنسی در سنین مختلف | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی هدف از ارتودنسی در سنین مختلف

چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که درمان ارتودنسی چیزی فراتر از زیبایی است. هنگامی که به ارتودنسی فکر می‌کنید، احتمالاً به اصلاح دندان‌های ناقص برای به دست آوردن لبخند زیباتر فکر خواهید کرد. در این نوشته از سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان هدف از ارتودنسی در سنین مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم. در حالی که این فکر نادرست نیست. ارتودنسی دو جنبه دارد:

  • برای بهبود زیبایی شناسی
  • رسیدگی به مسائل و مشکلاتی مانند مشکل در بلع، نفس کشیدن یا صحبت کردن و رفع ناهنجاری های فک.

بنابراین اگر فرزندان شما مشکلاتی دارند که فراتر از ظاهر دندان‌هایشان است، قرار ملاقات با ارتودنتیست می‌تواند برای رفع این مشکلات مفید باشد. سپس متخصص با معاینه شرایط فک و دندان کودک، بهترین درمان را ارائه می‌دهد. در واقع ممکن است هدف از ارتودنسی رفع برخی ناهنجاری های فک و مفصل فکی-گیجگاهی باشد.

ارتودنسی مداخله گر

امروزه بسیاری از متخصصان دندانپزشکی ارتودنسی مداخله گر (Interceptive Orthodontics) را انجام می‌دهند. ارتودنسی مداخله گر رویکردی است که از درمان‌های مرحله‌ای برای دستکاری در رشد و اصلاح مشکلات انسداد فک و دندان استفاده می‌کند. هدف از درمان زودهنگام اصلاح رشد فک و برخی مشکلات مربوط به گاز گرفتن مانند آندربایت است. درمان زودهنگام همچنین به ایجاد فضای مناسب برای دندان‌های دائمی کمک می‌کند و احتمال کشیدن دندان در آینده را کاهش می‌دهد.

عصب کشی در حین ارتودنسی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

تاثیر سن فرد در رفع ناهنجاری فک

زمانی که هدف از ارتودنسی کمک به درمان ناهنجاری فک باشد، بسیار مهم است که قبل از سنین بلوغ و قبل از کامل شدن رشد فک، درمان شروع شود. نکته مهم اینست که مراجعه در سن مناسب، باعث می شود تا با درمانهای ارتودنسی، به تنهایی، بتوان برخی اختلالات را رفع کرد (مثل ناهنجاری های کلاس 2). مراجعه به متخصص در سنین بالاتر، شانس درمان با ارتودنسی تنها را کاهش می دهد. در چنین حالتی برای درمان ناهنجاری فک لازمست تا جراحی فک نیز انجام شود.

سن مناسب برای رفع ناهنجاری فک

باتوجه به نکاتی که در بالا گفته شد، برای اولین مراجعه به متخصص حتما سنین 6 تا 7 سالگی کودک را مدنظر داشته باشید. با اینکار متخصص تمام جوانب را بررسی میکند و بهترین سن برای درمان ناهنجاری را تشخیص داده و به شما اعلام میکند. معمولاً، بسته به شرایط فرد و درمانهای لازم، قبل از بلوغ آغاز میشود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

مراحل درمان براساس بهترین سن ارتودنسی

ابتدا با مشاهده نشانه های مشکل در فرزند خود به نزد ارتودنتیست بروید. سپس متخصص نگاهی به دندان‌ها و فک کودک شما میندازد تا مواردی مانند هم ‌ترازی فک، دندان‌های کج یا دندان‌هایی که به‌ طور غیرعادی رشد کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهد.

اولین ویزیت ارتودنسی یک مشاوره برای تعیین این است که کودک شما به چه درمانی نیاز دارد. سپس متخصص به شما مراحل درمان، شیوه درمان و هزینه‌های مربوط به آن را بیان می‌کند. ارتودنتیست ممکن است برنامه درمانی چند مرحله‌ای، دو فازی یا تک فازی را توصیه کند. این بدان معناست که قبل از اینکه بریس‌ها را روی دندان کودک شما قرار دهد، مشکلات دیگر باید در چند مرحله یا دو مرحله برطرف و اصلاح شوند. برای برخی از کودکان، نصب سریع بریس‌ها کاملاً طبیعی است و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه بیمار می‌شود.

 

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

کاربردهای محافظ دندان

مزایا و معایب استفاده از نایت گارد

روش های باندینگ دندان

Leave a Comment