پیشگیری از دندان درد در دوران بارداری | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

راه های پیشگیری از دندان درد در دوران بارداری

با همه چیزهایی که در دوران بارداری از نظر فیزیکی تجربه خواهید کرد، باید کاری کنید که احتمال دندان درد در بارداری را به حداقل برسانید. این موضوع با عادات درست بهداشت دهان و دندان شروع می‌شود، که به دلیل خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان مهم هستند. ایجاد چند تغییر ساده در برنامه روزانه مراقبت از دهان و توجه ویژه به سلامت دهان و دندان می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی و درد دندان کمک کند. در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان روش های پیشگیری از دندان درد در دوران بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

کوشش در مراقبت از دندان

در طول دوران بارداری، قبل از خواب شما خسته‌تر و با درد بیش‌تر از حالت عادی خواهید بود، بنابراین ممکن است راحت باشد که بدون مسواک زدن به تخت خواب بروید. اما این کار را نکنید. به یک برنامه روزانه درست برای مسواک زدن پایبند باشید. حداقل دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی و استحکام دندان‌های خود از خمیر دندان و دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

استفاده از خمیر دندان مناسب

بنابراین دو بار در روز با خمیر دندانی که مخصوصاً برای تسکین درد ناشی از حساسیت دندان و لثه ساخته شده است، مسواک بزنید و از مینای دندان خود محافظت کنید.

از مسواک مناسب استفاده کنید

از یک مسواک نرم استفاده کنید تا به آرامی تجمع پلاک را از روی دندان خود پاک کنید یا برای تمیز کردن بهتر آن را به مسواک برقی تغییر دهید.

انتخاب از دهانشویه مناسب

دهان خود را با دهانشویه ای بشویید که برای کاهش علائم اولیه بیماری لثه طراحی شده است تا خونریزی لثه را کاهش دهد.

راه های درمان دندان درد در دوران بارداری | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

استفاده از نخ دندان

حتماً حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا باکتری‌های مضر و تجمع پلاک را به طور مناسب‌تر از بین ببرید.

شستن دهان و نوشیدن آب پس از استفراغ

اگر در دوران بارداری خود حالت تهوع صبحگاهی دارید، پس از استفراغ، آب بنوشید یا دهان خود را بشویید. این کار به پاک کردن اسید معده از روی دندان‌ها کمک می‌کند. با این حال، در این شرایط بلافاصله دندان‌های خود را مسواک نزنید. این توصیه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما سطح اسید در دهان شما پس از استفراغ افزایش می‌یابد. در این حالت، مسواک زدن بیش‌تر از این که فایده داشته باشد ضرر دارد. بنابراین حداقل یک ساعت بعد از استفراغ صبر کنید و سپس مسواک بزنید.

مشاوره با دندانپزشک خود

به دندانپزشک خود بگویید که باردار هستید و ببینید آیا به جرم گیری و تمیز کردن مکرر نیاز دارید یا خیر. همچنین با ارائه دهنده بیمه درمانی خود صحبت کنید. برخی از بیمه‌های تکمیلی شامل تمیز کردن و جرم گیری دندان در طول دوران بارداری می‌شوند.

محدود کردن غذاهای شیرین و کربوهیدرات ها

یک رژیم غذایی سالم متشکل از سبزیجات، میوه ها، لبنیات و غلات کامل داشته باشید. از غذاهایی که باعث افزایش باکتری‌های پلاک می‌شوند، مانند آب نبات، کیک و میوه‌های خشک خودداری کنید. به جای آن از غذاها و میان وعده‌های سالم مانند سبزیجات خام، کراکر گندم سبوس دار و میوه استفاده کنید.

رعایت ویزیت‌های منظم دندانپزشکی، معاینات مرتب و جرم گیری توسط دندانپزشک برای اطمینان از سالم ماندن لبخند شما و نداشتن دندان درد در دوران بارداری ضروری است. اکثر روش‌های درمانی رایج دندانپزشکی، مانند جرم گیری حرفه‌ای هم برای مادر و هم برای جنین کاملاً ایمن هستند. به سادگی به متخصص دندانپزشک خود اطلاع دهید که باردار هستید و او اقدامات احتیاطی لازم را در طول درمان انجام خواهد داد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

علائم عفونت و التهاب لثه بعد از کامپوزیت دندان

اقداماتی برای مکیدن انگشت شست توسط کودک

افزایش سلامت دندان و بهبود باروری

Leave a Comment