پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان کودکان | بهترین دندانپزشک اصفهان

روش های پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان کودکان

پوسیدگی و مشکلات ناشی از آن باعث ایجاد دندانهای خراب کودکان شده و به مرور زمان عملکرد دهان و دندان را با مشکل روبرو می‌کند. روش‌های مختلفی برای برطرف کردن پوسیدگی و جلوگیری از رشد بیشتر آن وجود دارد. در مطلب امروز سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم.

پر کردن دندان

در این روش موادی در داخل دندان گذاشته شده تا آسیب پوسیدگی کمتر شده و دندان وضعیت خوبی داشته باشد. این کار از پوسیدگی بیشتر نیز جلوگیری می‌کند. مواد پرکننده مختلفی وجود دارد که دندان پزشک با توجه به شرایط مختلف بهترین گزینه را انتخاب می‌کند. ‌

پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان

روش های مختلفی برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از سیلانت است. سیلانت ماده رزینی است که دندان پزشک آن را در شیارهای دندان‌ها و بر روی دندان‌های عقبی قرار می‌دهد و از انباشته شدن باکتری‌ها و ذرات غذایی بر روی دندان جلوگیری می‌کند. این ماده می‌تواند برای سال‌ها بر روی دندان باقی بماند.

عوامل و علائم پوسیدگی دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

روش دیگری که برای جلوگیری از پوسیدگی انجام می‌شود، فلورایدتراپی کودکان است. فلوراید ماده‌ای است که دندان‌ها را محکم و در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کند. این کار را می‌توان در مطب دندان پزشکی انجام داد و یا از خمیر دندان، نخ دندان، دهانشویه و یا نوشیدنی‌های فلوراید دار استفاده نمود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

پوسیدگی دندان کودکان از مشکلات بسیار رایج در سنین مختلف است. کودک از زمانی که اولین دندان خود را درمی‌آورد در معرض پوسیدگی دندان قرار دارد. از این رو از همان زمان رویش اولین دندان والدین باید مراقبت‌های لازم و نکات بهداشتی را رعایت کنند. پس از آن نیز با تقویت مهارت‌های حرکتی به او مسواک زدن و روش‌های مراقبت از دندان را آموزش دهید. به این صورت می‌توانید از خرابی دندان کودکان و ایجاد مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری کنید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراحل استفاده از موم ارتودنسی

معرفی انواع دهانشویه

روش های رفع بوی بد دهان کودک

Leave a Comment