انواع ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

انواع ایمپلنت دندان بر اساس طول درمان و نوع اتصال‌دهنده

قصد داریم تا در این مقاله سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک اصفهان به آشنایی با انواع ایمپلنت دندان بپردازیم.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس طول درمان

انواع ایمپلنت دندان بر اساس طول درمان را نیز می توانید تعریف کنیم که شامل دو مورد زیر است:

ایمپلنت معمولی دندان:

نوع ایمپلنت معمولی طول دوره درمانی ۳ تا ۶ ماه دارد که با توجه به آناتومی و میزان استخوان فک بیمار مشخص می شود.

ایمپلنت فوری دندان:

این نوع ایمپلنت، بلافاصله پس از کشیدن دندان می تواند انجام گیرد و می توان کل مراحل آن را در یک روز انجام داد.

مطلب پیشنهادی : مراحل انجام ارتودنسی لینگوال

انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع اتصال‌دهنده

گاهی انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع اتصال‌دهنده نیز طبقه‌بندی می‌شوند. به این ترتیب اباتمنت به متصل‌کننده‌های شش ضلعی داخلی و متصل‌کننده‌های هشت ضلعی داخلی که فرمی شبیه به شش و هشت ضعلی دارند و به صورت سوراخی در سر ایمپلنت هستند؛ پیچ می‌شود. اما متصل‌کننده‌های شش ضلعی خارجی، در راس سر ایمپلنت قرار می‌گیرند.

مراحل انجام ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

گاهی نیز ایمپلنت‌ها را بر اساس نوع عملی که برای کاشت‌شان انجام می‌شود تقسیم‌بندی می‌کنند. بر همین اساس برخی از ایمپلنت‌ها تک مرحله‌ای هستند. یعنی فقط طی یک مرحله جراحی کاشته شده و سپس اباتمنت و تاج دندان بدون نیاز به جراحی روی آن نصب می‌شوند. اما گاهی نیز به تشخیص پزشک بیمار به ایمپلنت‌های دو مرحله‌ای نیاز دارد. در این روش جراحی، دندانپزشک پیچ ایمپلنت و اباتمنت را به صورت همزمان روی دندان نصب می‌کند و پس از مدتی برای نصب تاج دندان باید مجددا به پزشک مراجعه کنید. اگر از ایمپلنت‌های دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید باید در طول دوره التیام بعد از عمل، مراقبت‌های خاصی را رعایت کنید. چرا که این نوع ایمپلنت‌ها معمولا آسیب‌پذیرتر هستند.

تصویربرداری سه بعدی

امروزه دیگر تصویربرداری دیجیتال بسیار دقیق سه بعدی و نرم‌افزار برنامه‌ریزی جراحی کاشت ایمپلنت، عمل کاشت را سریعتر و بسیار قابل پیش‌بینی‌تر ساخته است. دندانپزشک می‌تواند از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل آناتومی فک بیمار استفاده کرده و قبل از عمل بهترین مکان را برای نصب ایمپلنت تعیین کند. استفاده از این ابزارها باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و زمان ریکاوری بیمار را کوتاه می‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

انواع ایمپلنت دندان بر اساس جنس ایمپلنت

  • ایمپلنت فلزی تیتانیوم
  • ایمپلنت زیرکونیا

ایمپلنت زیرکونیا روشی نوین در جایگزینی دندان ها می باشد . در آن از فلز تیتانیوم استفاده نشده است. همچنان استفاده عموم مردم از ایمپلنت تیتانیوم می باشد، چرا که تحقیقات لازمه انجام شده و طول عمر بالایی نیز دارد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر نوع از ایمپلنت را با مشاوره و تصمیم خودتان انجام دادید، در پایان کار مراقبت های پس از ایمپلنت دندان را مد نظر داشته باشید تا کیفیت کار در بهترین حالت خود ادامه داشته باشد. اگرچه در طول انجام مراحل ایمپلنت دندان نیز باید به توصیه های دندانپزشک خود عمل کنید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

میزان مقاومت لمینت و کامپوزیت

محبوبترین روش های دندانپزشکی سفید کردن دندان

مقایسه ارتودنسی دیمون با ارتودنسی معمولی

Leave a Comment