بررسی ایمپلنت دندان برای کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی ایمپلنت دندان برای کودکان

برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که پایه های ایمپلنت در استخوان فک کار گذاشته شود. برای اینکار نیاز است که استخوان فک به طور کامل رشد کرده باشد. اما هنوز استخوان فک کودکان در حال رویش می باشد. همین امر باعث خواهد شد که رشد فک در کودکان دچار مشکل و تاخیر شود. علاوه براین نظم و ترتیب طبیعی بودن دندان ها به طور کامل بهم خواهد خورد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک زیبایی اصفهان قصد داریم به بررسی ایمپلنت دندان برای کودکان بپردازیم. با ما همراه باشید.

در چه سنی می توان برای کاشت ایمپلنت اقدام کرد؟

برای کاشت ایمپلنت دندان سن و سال متقاضی حائز اهمیت خواهد بود. تا زمانی که رشد فک کودکان ادامه دارد نباید ایمپلنت دندان را انجام داد. به همین دلیل است که می گوییم ایمپلنت دندان برای کودکان واجب است.

اما در مجموع برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که سن دختر بالا 15 سال و برای سران 17 سال باشد. رشد زنان به طور معمول زودتر از مردان به اتمام می رسد از این رو تفاوت سنی برای دختران و پسران در کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد.

جایگزین های ایمپلنت دندان برای کودکان

حال که ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود بهتر است از دیگر روش های جایگزین ایمپلنت دندان استفاده کنید و کودک خود را از وسوسه فکری نجات دهید. این روش ها شامل موارد زیر است:

دندان مصنوعی ثابت اما موقت

ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود مگر در شرایطی که پزشک آن را تشخیص دهد. اما برای آن دسته از کودکان که کاشت ایمپلنت دندان امکان پذیر نیست می توان از کاشت دندان بدون ایمپلنت اما موقت تکه ای استفاده کرد. در این حالت دندان پایه توسط متخصص تراش داده می شود و پس از آماده سازی آن روکش را کار میگذارند. از جمله ویژگی های این نوع از دندان های می توان به این نکته اشاره کرد که قابل استفاده برای دندان های عقب و یا دندان های جلو می باشد.

فلیپر برای کودکان

در صورتی که کودک شما دارای فضای خالی دندان باشد بهتر است از فلیپر که یک وسیله متحرک است، استفاده کنید. ازنظر ظاهری فلیپر دارای قیافه و ظاهری طبیعی می باشد و با دندان های خود بیمار تفاوت زیادی ندارد. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم فلیپر شامل یک دندان مصنوعی تکه ای می باشد که با اسودگی و راختی در جای خود قرار می گیرد.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

موارد مراقبتی پس از جراحی ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

کاور دندان

شاید برایتان عجیب باشد اما بدانید که کاور دندان خود می تواند به عنوان یک دندان مصنوعی بکار رود. جایگیری این نوع از دندان های مصنوعی بسیار راحت تر می باشد. این کاورها به نحوی طراحی شده است که حداکثر راحتی را برای بیمار به ارمغان آورد. راحتی به این معنا می باشد که بیمار بتواند 24 ساعت از آن استفاده کند. اما فراموش نکنید که استفاده شبانه روزی از آن می تواند باعث مشکلاتی از قبیل مشکلات بهداشت دهان و دندان و به خطر افتادن سلامت دندان را دارد.

باندینگ

ایمپلنت دندان برای کودکان انجام نمی شود اما می توان به جای آن از باندینگ استفاده کرد. روند کار به این صورت می باشد که متخصص سایه رنگی مناسب و هماهنگ با دندان کودک انتخاب می کند. پس از آن با کمک محلول رقیق اسید فسفریک زبر شده و عامل باندینگ مایع را روی دندان می زنند. در مراحل بعدی متخصص رزین همرنگ با دندان را بر روی دندان می زند و آن را به شکل مطلوب در می آورد.

بریج مریلند

یکی دیگر از گزینه هایی که  در شرایط بحرانی معرفی می شود استفاده از برریج مریلند می باشد. اما بریج مریلند خود دارای تکنیک های خاص خود می باشد برای همین قبل از انجام بریم متخصص عمل اچینگ و باندینگ را جهت اتصال زائده های بریج به دندان های مجاور انجام داد. از این رو بریج مریلند را برای دندان های جلویی معمولا تجویز نمی کنند. زیرا احتمال آسیب رسیدن به دندان ها در هنگام چسباندن وجود دارد.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

اجزای ایمپلنت دندان کدام اند؟

ایمپلنت نئودنت چیست؟

ایمپلنت ساب پریو استیل

Leave a Comment