بررسی مزایا و معایب پروتز تمام زیرکونیا | بهترین دندانپزشک اصفهان

مزایا و معایب پروتز تمام زیرکونیا چیست؟

مطلب امروز سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک اصفهان قصد بررسی و آشنایی با مزایا و معایب پروتز تمام زیرکونیا را دارد. با ما همراه باشید.

پروتز تمام زیرکونیا (بدون سرامیک)

در این روش استحکام و مقاومت پروتز به حداکثر می‌رسد چرا که تنها از یک ماده یکدست (زیرکونیا) ساخته شده است. ترمیم تمام زیرکونیا از یک تکه بلوک یک دست زیرکونیا تراشیده می‌شود. سپس زیرکونیا رنگ می‌شود تا ظاهر آن کاملاً شبیه مینای دندان و لثه باشد.

پیشنهاد برای مطالعه : اوردنچر یا پروتز بر پایه ایمپلنت چیست؟

مزیت‌های پروتز تمام زیرکونیا

زیرکونیا بسیار بادوام و مقاوم است و احتمال ساییدگی آن بسیار کم است و به‌ ندرت امکان لب پر شدن یا ایجاد ترک‌های مویی در آن وجود دارد.

بررسی مزایا و معایب پروتز تمام زیرکونیا | بهترین دندانپزشک اصفهان

معایب پروتز تمام زیرکونیا

متأسفانه کم بودن شفافیت زیرکونیا، باعث کاهش زیبایی دندان مصنوعی می‌شود. علاوه بر این مواردی از شکستن شدید اسکلت زیرکونیا مانند دو نیم شدن آن گزارش شده است. در صورتی که چنین اتفاقی رخ بدهد باید تمامی پروتز برداشته شده و پروتز دیگری از اول ساخته شود. این کار از نظر هزینه و زمان برای بیمار و دندانپزشک نامطلوب است.

دکتر ندا مکانیک را در اینستاگرام دنبال کنید

در شرایط شکستگی کامل پروتز زیرکونیا، تمامی پروتز برداشته میشود و دوباره ساخته می‌شود. اما در صورتی که مطب دندانپزشکی مجهز به تکنولوژی کد / کم باشد می‌توان در یک جلسه تمامی کار تراشیدن و آماده سازی ترمیم را انجام داد. می‌توان از طراحی اولیه پروتز برای تراش مجدد ترمیم استفاده کرد تا به این ترتیب صرفه‌ جویی قابل توجهی در مدت زمان درمان انجام شود. علاوه بر این برای بهره بردن از استحکام زیرکونیا و زیبایی آن، اسکلت زیرکونیا را می‌توان به صورت اختصاصی و سفارشی تهیه و اصلاح کرد. برای مثال در نواحی جلوی قوس دندانی ممکن است روکش دندان سرامیکی تکی اضافه شود در حالی که در عقب آن همان ساختار تمام زیرکونیا حفظ شده است. به این ترتیب در جلوی دهان پروتز کاملاً شبیه دندان‌های طبیعی بوده و زیبایی مناسبی دارد.

 


بیشتر بخوانیم:

عوامل موثر در آسیب پالپ

ویژگی ها و مزایا ایمپلنت دندان

راه های سفید کردن دندان ارتودنسی شده

 

Leave a Comment