بهترین دندانپزشک اصفهان ترمیم های همرنگ دندان

در گذشته پر کردن و ترمیم دندان‌ها با استفاده از ترکیبات فلزی (یا آمالگام) انجام می‌شد. اما امروزه روش ترمیم دندان‌ها با استفاده از مواد همرنگ با ظاهری طبیعی‌ و بدون فلز در حال گسترش است. امروزه دندانپزشکان از مواد همرنگ دندان (کامپوزیت رزینی و پرسلینی یا سرامیکی) استفاده می‌کنند، این مواد سالم‌تر بوده و نتایج آن قابل پیش‌بینی می‌باشد. مواد همرنگ دندان دارای ظاهر و عملکرد دندان‌های طبیعی هستند که برای ترمیم نامحسوس دندان و محافظت از دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شوند و یا برای پر کردن دندان‌ها  به جای ترکیبات فلزی به کار می‌روند.


اگر می‌خواهید بدون نگرانی از لکه‌های سیاه دندان‌های پر کرده خود به راحتی بخندید، با استفاده از مواد پر کننده سفید و همرنگ دندان می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری دندان‌های زیبا و طبیعی خود را نمایان کنید. خانم دکتر ندا مکانیک  با استفاده از انواع مواد همرنگ دندان‌، ترمیم دندان‌های شما را به روش دقیق و استاندارد انجام داده و نتایج زیبا و طبیعی را به شما ارائه می‌دهند.

برای اطلاع از آدس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراجعه کنید.


مواد همرنگ دندان برای پر کردن دندان‌ها کدامند؟

مواد همرنگ دندان مورد استفاده برای ترمیم دندان‌های آسیب‌‌دیده از جنس کامپوزیت‌های پیچیده پلاستیکی (کامپوزیت رزینی) یا پرسیلین و زیرکونیا یا سیلیس می‌باشد. دندانپزشک برای درمان پوسیدگی دندان شما، بخش پوسیده دندان را خارج کرده و سپس برای ترمیم دندان، کامپوزیت رزینی را در آن قسمت قرار می‌دهد.

مواد همرنگ دندان همچنین برای کمک به ترمیم دندان‌هایی که در اثر صدمه و ضربه، ناخن جویدن و یا دندان قروچه، ترک خورده، شکسته و یا فرسوده شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد همرنگ دندان به طور کلی برای ترمیم‌های کوچک یا متوسط دندان‌ها مناسب هستند. بسته به اینکه چه مقدار از دندان نیاز ترمیم دارد، این کار ممکن است فقط در یک جلسه انجام شود. در صورتی که حجم زیادی از مواد همرنگ دندان باید جایگزین بخش‌های آسیب‌دیده دندان شود، بخش جایگزین ممکن است در خارج از دهان ساخته شده و سپس بدون استفاده از هر گونه مواد سمی و مضر به داخل دندان متصل (باندینگ) شود.

دلایل استفاده از ترمیم‌های همرنگ دندان‌


کاربردها و مزایای ‌ترمیم‌های همرنگ دندان عبارتند از:

زیبایی دندان‌ها

با توجه به این که ‌ترمیم کامپوزیتی دقیقاً با رنگ دندان‌های طبیعی شما همسان است، گزینه خوبی برای استفاده در نواحی قابل مشاهده دندان و یا بر روی دندان می‌باشد.

باندینگ دندان

مواد ترمیم کامپوزیتی مورد استفاده در باندینگ دندانی، به روش شیمیایی بر روی ساختار دندان قرار می‌گیرد و از ساختار دندان محافظت می‌کند. مواد فلزی پر کننده دندان و یا آمالگام نمی‌توانند برای باندینگ دندان استفاده شوند. این مواد صرفاً بر روی دندان قرار می‌گیرند و تا حدودی از دندان محفاظت می‌کنند. امروزه دندانپزشکان اطلاعات بیشتری در مورد رابطه بین عاج و مینای دندان و ایجاد اتصال بین این دو بخش در اختیار دارند. این امر باعث شده است تا علم دندانپزشکی برای ایجاد اتصال محکم‌تر، حفاظت بیشتر و همچنین پر کردن راحت‌تر دندان‌ها به سوی کشف راه‌های جدیدی برای باندنیگ مواد پر کننده دندان گام بردارد.

بازسازی دندان

ترمیم موفقیت‌آمیز دندان (یا اصطلاحاً بازسازی دندان) بستگی به استحکام پیوند بین کامپوزیت رزینی با مینا و عاج دندان دارد. روش‌های دندا‌پزشکی ترمیمی، دندان را به گونه‌ای بازسازی می‌کند که نه تنها طبیعی به نظر می‌رسد، بلکه عملکرد طبیعی داشته و اجازه می‌دهد تا در هنگام باز و بسته شدن فک و عمل جویدن، نیروی فشار بایت بر روی دندان باقی نمانده و از آن عبور کند.

انطباق با رنگ دندان‌های طبیعی

ترمیم‌های همرنگ دندان برای انواع درمان‌ها از جمله پوسیدگی دندان، خردشدگی دندان‌، دندان‌ شکسته، فاصله بین دندان‌ها و یا دندان‌های فرسایش یافته قابل استفاده هستند. آنها همچنین در اصلاح شکل و بهبود ظاهر دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آماده‌سازی دندان قبل از ترمیم با مواد همرنگ دندان

در مواردی که بخشی از ساختار دندان باید برداشته شود (مثلاً زمانی که پوسیدگی وجود دارد) استفاده از ترمیم‌های همرنگ دندان باعث می‌شود تا مقدار کمتری از دندان حذف شود.

چه زمانی ترمیم دندان موقت مورد نیاز است؟

شما در یکی از شرایط زیر ممکن است به ‌ترمیم موقت دندان نیاز داشته باشید:

  • پس از درمان ریشه
  • برای درمان عصب دندان، زمانی که پالپ (شامل عصب و رگ‌های خون) تحریک می‌شود.
  • در صورتی که درمان دندان اورژانسی مورد نیاز است. ترمیم موقت دندان اغلب می‌تواند قبل از نصب روکش دائمی در مواردی مانند دندان درد یا ترمیم ترک دندان استفاده شود.

ترمیم دندان شامل چه مراحلی است؟

  • دندانپزشک ابتدا با استفاده از یک بی‌حسی موضعی، منطقه دهان‌ را بی‌حس می‌کند.
  • منطقه پوسیده دندان (در صورت وجود) با استفاده از ابزارهای دستی دندانپزشکی و مته الماسی زدوده خواهد شد.
  • دندانپزشک در طی عمل خارج کردن پوسیدگی دندان با وارد کردن پروب آغشته به ماده مخصوص یافتن پوسیدگی در دندان، اطمینان حاصل می‌کند که تمام پوسیدگی دندان حذف شده است.
  • سپس دندانپزشک به منظور آماده‌سازی دندان برای ترمیم، باکتری‌های باقی مانده را از قسمت پوسیدگی دندان می‌زداید.
  • سپس مواد همرنگ دندان به صورت لایه لایه قرار داده می‌شود. بر روی هر لایه پرتو “سفت کننده” ویژه‌ای اِعمال می‌شود.
  • هنگامی که فرایند لایه‌بندی به اتمام رسید، دندانپزشک مواد کامپوزیت را شکل داده و هر گونه مواد اضافی آن را می‌زداید و سپس آن را براق و صیقلی می‌کند. هنگامی که ‌ترمیم نهایی اِعمال می‌شود، انطباق بایت بررسی شده و اطمینان حاصل می‌شود که دندان‌ها به خوبی روی هم قرار می‌گیرند.

 

عوارض

در ابتدا شما به مدت حدوداً2  تا 3 ساعت مقداری بی‌حسی در منطقه ‌ترمیم دندان خواهید داشت. در طول این مدت، از گاز زدن یا جویدن با بافت بی‌حس خودداری کنید. اگر ترمیم دندان کمی بالاتر از سطح دندان شما باشد، ممکن است مقداری درد یا ناراحتی را تجربه خواهید کرد. این وضعیت را می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک خود به سادگی و در مدت 5 دقیقه برطرف سازید.

بسته به شرایط، دندان شما ممکن است یک روز تا چند ماه حساس باشد. این حساسیت به دلیل سفت شدن کامپوزیت رخ می‌دهد. در اکثر موارد، این ناراحتی و حساسیت دندان برطرف خواهد شد. در غیر این صورت اگر ترمیم و بازسازی دندان عمیق باشد، ممکن است درمان عصب‌کشی لازم باشد.

نحوه مراقبت

بهترین راه برای مراقبت از ترمیم دندان‌های خود انجام روش‌های بهداشت دهان و دندان است که شامل مسواک زدن (دو بار در روز) با خمیردندان حاوی فلوراید و استفاده از نخ دندان (حداقل یک بار در روز) و مراجعه منظم به دندانپزشک برای انجام معاینه دندان‌ها و بررسی وضعیت بهداشت دهان و دندان‌ها است.

۶ Thoughts to “ترمیم های همرنگ دندان”

  1. برای ترمیم دندان هام مراجعه کردم به دکتر مکانیک ایشون برام ترمیم های همرنگ دندان انجام دادند و خیلی عالی چون وقتی بهشون نگاه میکنم حس خوبی بهم دست میده که همه بدون لک و اسیب هستند

    1. با سلام و تشکر از اعتماد شما، رضایت شما باعث افتخار ماست

  2. برای دندان های من ترمیم همرنگ دندان داشتند که خیلی عالی و با حالت طبیعی

    1. با سلام و تشکر از اعتماد شما، رضایت شما باعث افتخار ماست

  3. ترمیم همرنگ دندان که برام داشتند خیلی خوب و طبیعی بود و زیبایی خوبی داشت

    1. با سلام و تشکر از اعتماد شما، خوشحالیم که انتیجه کار راضی بودین

Leave a Comment