بهترین ایمپلنت اصفهان | درمان لثه درد

درمان لثه درد

درمان درد لثه به علت اصلی ایجاد آن بستگی دارد. به عنوان مثال، دندانپزشک ممکن است در خصوص کسانی که مبتلا به بیماری لثه و یا التهاب آن هستند، توصیه کند که برای از بین بردن پلاک ها و تارتار از شستشو و تمیز کردن حرفه ای دندان ها استفاده کنند. مبتلایان همچنین ممکن است برای از بین بردن باکتری های اضافی و مضر دهان از دهانشویه ضد باکتریایی مانند کلرهگزیدین استفاده کنند.

اگر فردی مبتلا به بیماری شدید لثه باشد، دندانپزشک ممکن است برای ترمیم بخشی از لثه یا استخوان فک که در نتیجه بیماری آسیب دیده است عمل جراحی ترمیمی انجام دهد. گاهی اوقات، درمان جراحی می‌تواند شامل پیوند استخوان و بافت برای تحریک ایجاد و ترمیم بافت جدید و سالم باشد.

افراد مبتلا به آبسه دندان ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشند. در طی این روش، دندانپزشک پالپ آلوده یا بافت نرم داخل دندان و آبسه را از ریشه خارج کرده و دندان آسیب دیده را ترمیم و مهر و موم می‌کند. درد لثه ناشی از سینوزیت نیز، معمولاً پس از پاک شدن و یا از بین رفتن عفونت کاهش می‌یابد. در خصوص عفونت های باکتریایی نیز ، پزشک ممکن است برای درمان از آنتی بیوتیک ها استفاده کند.

بهترین ایمپلنت اصفهان  | پیشگیری و درمان درد لثه

پیشگیری از بروز درد لثه

داشتن بهداشت مناسب دهان و دندان می‌تواند به جلوگیری از بروز درد لثه و سایر مشکلات دندانپزشکی کمک کند. برای پیشگیری از این وضعیت موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • روزی حداقل 2 بار دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید
  • هر روز 1 بار از نخ دندان استفاده کنید.
  • سعی کنید از دهانشویه های با کیفیت به صورت منظم استفاده کنید.
  • هر 6 ماه یکبار حتی اگر سالم هستید و مشکلی متوجه دهان و دندان شما نیست به دندانپزشک مراجعه کنید
  • اگر سیگار میکشید سعی کنید مصرف آن را کاهش داده و متوقف کنید. ترک سیگار می تواند به بهبود سلامت لثه ها کمک کند. ترک سیگار کشیدن می تواند جریان خون به لثه ها را افزایش دهد، که این وضعیت می تواند باعث بهبود سلامتی لثه ها و دوام آن ها شود.

بیشتر مطالعه کنید  : 

علت بروز درد لثه ها چیست ؟

دلایل بروز خونریزی لثه و درمان آن

تغییر رنگ لثه‌ نشانه (نکات مهم)


ارتباط با پزشک 

Leave a Comment