شکستگی دندان های جلو | بهترین دندانپزشک اصفهان

درمان های اورژانسی برای شکستگی دندان های جلو

تعداد شکستگی‌های کمی وجود دارد که بدتر از شکستن دندان جلویی باشد. دندان شکسته جلو به توانایی خوردن و صحبت کردن شما لطمه می‌زند و از دست دادن این بخش مهم از لبخند ممکن است باعث خجالت‌زدگی شما شود. پس از شکستن یا افتادن دندان جلو فرد باید با کسب اطلاعات دقیق سریعاً برای درمان تصمیم‌گیری کند. مانند بسیاری از مشکلات دندانپزشکی دیگر افسانه‌های بسیاری در مورد آنچه باید یا نباید انجام دهید وجود دارد.در این مطلب از سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک اصفهان قصد داریم درمان های اورژانسی برای شکستگی دندان های جلو را بررسی کنیم.

انواع مختلف شکستگی دندان جلو

شکستگی دندان جلو ممکن است ساده به نظر برسد اما درواقع انواع مختلفی از ضربه‌ها وجود دارد که فرد می‌تواند از آن‌ها رنج ببرد. هرکدام از شکستگی‌ها علائم و برنامه درمان ویژه خود را دارند:

افتادن دندان

دندانی که به‌طور کامل افتاده است بیشترین خونریزی در بین این سه آسیب را به همراه خواهد داشت. مانند هر زخم دیگر باید فشار به منطقه وارد کنید تا خونریزی متوقف شود. درصورتی‌که خونریزی در عرض 30 دقیقه متوقف نشود یا اگر سابقه‌ای از مشکلات ناشی از لخته شدن پس از آسیب داشته باشید به بخش اورژانس مراجعه کنید.

اگر دندان را پیدا کردید آن را در شیر یا آب (اگر شیر در دسترس نیست) قرار دهید تا آن را حفظ کنید و بتوانید به دندان‌پزشک دسترسی پیدا کنید. جای دندان افتاده را لمس نکنید و یا تلاش نکنید ریشه دندان را تمیز کنید.

دندان شکسته

شکستگی دندان زمانی اتفاق می‌افتد که قطعه قابل‌توجهی از دندان از بین رفته و ریشه‌ها و پالپ را هم تحت تاثیرقرار داده است و مناطق ترکیبی از سفید و قرمز تیره به نظرمیرسد. اگر دچار شکستگی دندان شده‌اید به احتمال زیاد درد شدیدی تجربه می‌کنید و در اسرع وقت نیاز به دندان‌پزشک را احساس خواهید کرد. دندان شکسته اگر بدون درمان رها شود باعث درد شدید، عفونت و تورم می‌شود و به‌صورت اورژانسی باید به پزشک مراجعه شود.

شکستگی دندان های جلو | بهترین دندانپزشک اصفهان

دندان لق شده

لق شدن دندان یکی از نتایج ضربه به دهان است که معمولاً با خونریزی و درد خفیف تا متوسط همراه است. اگر دندان شما هنوز در ریشه است اما کمی لق شده است خوش‌شانس هستید زیرا ممکن بود بدتر از این برایتان اتفاق بیفتد اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید عقب بنشینید و کاری نکنید. بسته به قدرت ضربه، دندان ممکن است به ریشه یا فک آسیب برساند که هیچ‌کدام برای شما قابل‌مشاهده نیستند.
بنابراین به‌محض ایجاد صدمه به دنبال درمان اورژانسی دندان باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

دندان‌پزشکی اضطراری

در اغلب موارد دندان‌پزشک به‌منظور تعیین شدت جراحت از اشعه ایکس در منطقه تحت تأثیر استفاده می‌کند و سپس طرح درمان برای راه‌حل‌های موقتی و دائمی بر اساس شدت آسیب ایجاد می‌شود.

هر وضعیت متفاوت است اما اگر دندان اصلی حفظ شود معمولاً دندان‌پزشک سعی می‌کند آن را دوباره در محل قرار دهد و حفظ کند. اگر دندان جلو شکسته شود احتمالاً آن را به دندانهای کناری در هر دو طرف متصل می‌کنند تا در طی بهبودی ثابت بماند. برای دندانی که کاملاً افتاده است دندان‌پزشک ممکن است بخواهد سعی کند دوباره دندان را دوباره در جای خود قرار دهد. اگر دندان دوباره در جای خود قرار گیرد بهترین اتفاق ممکن است بااین‌حال چند جلسه مراجعه به دندان‌پزشک برای نظارت بر بهبود دندان لازم است.

اگر دندان شکسته نتواند حفظ شود پزشک گزینه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای دندان را مورد بحث قرار می‌دهد که ممکن است شامل روکش ، پل، ایمپلنت، یا دندان مصنوعی باشد.

دندان به‌خودی‌خود درمان نمی‌شود پس مهم است که پس‌ازآنکه آسیب رخ داد سریعاً به دندان‌پزشک مراجعه کنید. عدم مراجعه به‌موقع به دندانپزشک می‌تواند منجر به عفونت شود و احتمال دارد دندان‌پزشک مجبور شود دندان‌هایی که نیمه آسیب‌دیده هستند به‌طور کامل بکشد.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

نحوه روکش کردن دندان

لمینت دندان چیست؟

قالب گیری برای ارتودنسی چگونه انجام می شود؟

Leave a Comment