دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی | بهترین ایمپلنت اصفهان

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی

مزایای دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی چیست؟

بزرگ‌ترین مزیت دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی این است که کودک در حین درمان دندانپزشکی با حرکات نابجای خود باعث آسیب رسیدن به خودش نمی‌شود. بعضی از داروهایی که در فرایند بی‌هوشی استفاده می‌شوند، حتی به کودک کمک می‌کنند که همه‌چیز را در مورد آنچه در طول درمان اتفاق می‌افتد فراموش کند.

و هنگامی‌که کودک به‌طور کامل خواب است، تمام درمان‌های مورد نیاز دندانپزشکی، از جمله رادیوگرافی دندان‌ها با اشعه ایکس، عصب‌کشی، پر کردن، روکش گذاری و تمیز کردن دندان‌ها، می‌تواند به‌صورت یک‌باره بدون آسیب به کودک و یا ترساندن وی انجام شود.

بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک 

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی | بهترین ایمپلنت اصفهان

معایب دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی چیست؟

بیهوشی عمومی برخی خطراتی را نیز دارد. دندانپزشک شما باید درباره خطرات و مزایای آن با شما صحبت کند و توضیح دهد که چرا ممکن است این درمان برای فرزند شما مناسب باشد.

بزرگ‌ترین عیب دندانپزشکی کودکان با بیهوشی عمومی هزینه بالای آن است. اکثر بیمه‌ها دندانپزشکی کودکان با بیهوشی عمومی را پوشش نمی‌دهند و هزینه تخت بیمارستان و اتاق عمل و متخصص و داروهای بی‌هوشی و مواد مورد استفاده بالا است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد بیهوشی عمومی برای درمان‌های دندانپزشکی حتماً بایستی توسط متخصصان آموزش‌دیده در بیمارستان مجهز انجام شود.

قبل از بیهوشی عمومی، کودک شما نیاز به معاینه فیزیکی و برخی آزمایش‌ها دارد. تا اطمینان حاصل شود که بیهوشی وی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

آزمایش‌های پیش از بیهوشی شامل آزمایش خون و همه آزمایش‌های مربوطه و عکس‌برداری از ریه کودک است تا توانایی دریافت اکسیژن توسط ریه سنجیده شود.

| برای ورود به صفحه‌ اینستاگرام دکتر ندا مکانیک کلیک کنید |

توجه داشته باشید اگرچه ابتدا روش بیهوشی خطرناک بود و عوارض وخیمی را برای کودکان به همراه داشت. اما به‌تدریج با پیدایش مراکز مجهز به امکانات بیهوشی عمومی و ابداع سیستمهای پایشگر و مانیتورینگ در اتاق عمل که علائم حیاتی بیمار شامل فشارخون، تنفس و وضعیت بیهوشی را بررسی می‌نماید. از میزان خطرات و عوارض بیهوشی کاسته شد.

در حال حاضر داروهای جدیدی برای بیهوشی کودکان ساخته‌شده که کیفیت بهتری نسبت به داروهای قبلی دارد.

 


بیشتر بخوانیم :

بدون سیلانت مانع پوسیدگی دندان شویم

عوامل ایجاد پوسیدگی دندان

مراقبت از دهان و دندان کودکان

علائم آبسه دندان در کودکان

نیاز کودک به دندانپزشکی با آرامبخشی

Leave a Comment