روش های درمان و اصلاح لبخند لثه ای | بهترین دندانپزشک اصفهان

انواع روش های درمان و اصلاح لبخند لثه ای

در نوشته قبل از سایت بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی دلایل لبخند لثه ای پرداختیم ،همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اصلاح مناسب لبخند لثه ای به علت آن بستگی دارد. گزینه های اصلاح لبخند لثه ای عبارتند از:

اصلاح لبخند لثه ای با ارتودنسی

اگر دلیل اصلی لبخند لثه ای، فک ها یا دندان ها باشد، گاهی اوقات می توان آن را به تنهایی با ارتودنسی برطرف کرد تا بایت به موقعیت صحیح منتقل شود و لثه ها کمتر برجسته به نظر برسند.

جراحی ارتوگناتیک

برای بیرون زدگی متوسط ​​تا شدید فک، بهترین اقدام جراحی ارتوگناتیک یا جراحی فک همراه با درمان ارتودنسی است. جراح فک فوقانی را مجدداً تنظیم می کند تا اندازه متناسبی حاصل آید و سپس قبل از اینکه آن را با صفحات و پیچ محکم کند، آن را به سمت بالا در موقعیت ایده آل خود حرکت می دهد. این کار با بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

دندانپزشک متخصص این فرآیند را با یک بریس برای یک سال یا بیشتر شروع کرده، سپس جراحی را انجام داده و بعد تا یک سال دیگر درمان ارتودنسی را ادامه می دهد. هزینه اصلاح لبخند لثه ای در این مورد بالاتر از سایر گزینه ها است اما آن نتایج چشمگیری را به همراه دارد.

بهترین دندانپزشک اصفهان

ایمپلنت اصفهان, ایمپلنت دندان, ایمپلنت دندان اصفهان, با کیفیت ترین دندانپزشک اصفهان, بهترین ایمپلنت اصفهان, بهترین دندانپزشک اصفهان, بهترین دندانپزشک اطفال اصفهان, بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان, دندانپزشک اصفهان, دندانپزشک اطفال اصفهان, مناسب ترین دندانپزشکی اصفهان

اصلاح لبخند لثه ای با ونیرهای دندان

ونیر یا روکش ها می‌توانند دندان‌ها را بلندتر نشان دهند و نسبت دندان به لثه را بهبود بخشند، البته اگر دندان‌ها به دلیل سایش یا ژنتیک خیلی کوتاه باشند. اگر مشکل بیش از حد بافت لثه باشد، متخصص پریودنتیست می تواند عمل جراحی لثه را انجام دهد. در این روش، بافت اضافی لثه را برداشته و آن را تغییر شکل می دهند تا بیشتر دندان ها نمایان شود و زیبایی لبخند شما بهبود یابد.

افزایش طول تاج دندان

اگر دندان‌ها به‌طور کامل رشد نکرده باشند، جراحی افزایش طول تاج، که شامل برداشتن بافت لثه و یا استخوان برای نمایان شدن بیشتر دندان‌ها و بازگرداندن لثه‌ها به موقعیت صحیح خود است، می تواند گزینه مناسبی باشد.

اگر لبخند لثه ای ناشی از کوتاهی یا بیش فعال بودن لب بالایی باشد، جراحی تغییر موقعیت لب به دنبال درمان ارتودنسی می تواند جایگزین خوبی برای جراحی فک باشد.

اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

این روش کانتورینگ می‌تواند بافت اضافی لثه را بدون نیاز به زیر چاقو برای افرادی که لثه‌هایی که بیش از حد به سمت پایین کشیده شده و دندان‌هایشان را می‌پوشاند، از بین ببرد.

رفع لبخند لثه ای با بوتاکس

بوتاکس یک روش نوین برای اصلاح لبخند لثه ای بوده و گزینه ای بسیار ارزان تر از جراحی برای این مشکل به شمار می رود. با این حال، نتایج موقتی است و حدود سه تا چهار ماه دوام می‌آورد و تنها زمانی مؤثر خواهد بود که لب بالایی در ایجاد لبخند لثه ای نقش داشته باشد.

بهترین ایمپلنت اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالعه بیشتر :

علل ایجاد لبخند لثه ای

بررسی مزایای درمان ریشه دندان

اشتباهات رایج در مورد ارتودنسی | بخش اول

Leave a Comment