رژیم غذایی پس از جراحی فک | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

رژیم غذایی پس از جراحی فک

داشتن رژیم غذایی پس از جراحی فک (ارتوسرجری)

پس از جراحی فک ، مدتی طول خواهد کشید تا بتوانید دوباره مثل گذشته بخورید و بیاشامید؛ تا استخوان ها التیام یابند.
در ابتدا از یک سرنگ، قاشق یا نی بسیار کوچک برای خوردن و نوشیدن استفاده می شود. این موضوع بیشتر به دلیل وجود تورم در صورت است. بعد از جراحی شما باید مایعات مغذی مانند سوپ، شیر و انواع اسموتی به صورت فراوان میل کنید.

ممکن است فک شما توسط الاستیک نگه داشته شده باشد. بعد از چند روز، آن ها برداشته خواهند شد. در غیر این صورت ممکن است جراح و ارتودنتیست این اجازه را بدهد که هنگام صرف غذا، بتوانید الاستیک را بردارید.

رژیم غذایی پس از جراحی فک | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

 

شما به مدت چند هفته پس از جراحی فک یا ارتوسرجری ، به یک رژیم غذایی نرم نیاز دارید که لازم نباشد زیاد بجوید.

طبق این رژیم غذایی، باید غذاها بصورت مایع، پوره بوده و یا در غذاساز کاملا خرد شده و نرم شوند. این رژیم غذایی نرم باید حاوی نوشیدنی ها و غذاهای انرژی زا باشد.
وقتی اشتهای بیمار به حالت قبل برگردد و در عین حال بتواند به صورت عادی غذا بخورد، رژیم غذایی او به حالت قبل باز می گردد. در این حالت لازم نیست که مانند قبل غذاهای نرم و مغذی فقط میل شود، اما بهتر است غذاهایی هم که نیاز به جویدن طولانی مدت دارد صرف نشوند.

کاملا طبیعی است که در این شرایط بیمار کمی کاهش وزن خواهد داشت. البته جای نگرانی نیست، کم کم بیمار به حالت قبل بر میگردد. اما اگر این موضوع برایتان آزار دهنده است، می توانید با جراح خود در میان بگذارید.

 


مطالعه بیشتر:

انواع جراحی فک

مزایا و عوارض جراحی فک

Leave a Comment