عصب کشی دندان پیش از ارتودنسی | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی عصب کشی دندان پیش از ارتودنسی

عموما افرادی از اقدام به درمان ارتودنسی نیاز به درمان‌های زمینه‌ای مثل جرمگیری،جراحی، کشیدن دندان، پر کردن و عصب کشی نیاز دارند. این درمان‌ها برای حذفدندان‌های اضافی و حفظ دندان‌های پوسیده، شکسته و… استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان عصب کشی دندان پیش از ارتودنسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدت زمان جلسه اول ارتودنسی دندان

معمولاً جلسه اول ارتودنسی حدود یک ساعت طول می‌کشد. در این جلسه، ابتدا وضعیت و سلامت دهان و دندان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس رادیوگرافی و مدل‌گیری از دندان‌ها انجام شده و در جلسات بعدی براکت‌های ارتودنسی روی دندان‌ها نصب می‌شوند. در پایان، آموزش‌های لازم در مورد مراقبت از دستگاه و بهداشت دهان و دندان داده می‌شود. بسته به شرایط بیمار، ممکن است این جلسه کمی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود.

تاثیر ارتودنسی بر دندان عصب کشی شده

گاهی اوقات ممکن است پیش از شروع درمان ارتودنسی نیاز باشد تا یک دندان را عصب کشی کنیم. در چنین مواقعی ممکن است سوال پیش بیاید که آیا دندانی که عصب کشی شده را می تواند ارتودنسی کرد؟ بله امکان ارتودنسی دندان عصب کشی شده وجود دارد. چه آن دندان بعد از عصب کشی پرشده باشد و چه با بلیداپ باز سازی شده باشد یا روکش شده باشد در هر صورت می توان آن را ارتودنسی کرد.

عوارض رایج در عصب کشی دندان جلو | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

موارد ضروری در درمان ریشه قبل از ارتودنسی

در نظر داشته باشید که یک متخصص ارتودنسی زمانی درمان را شروع می کند که هیچ مشکلی در خصوص دهان و دندان شما وجود نداشته باشد. چنانچه مسائلی مانند التهاب و عفونت لثه، شکستگی دندانی، حساسیت دندان، پوسیدگی شدید و یا آسیب به پالپ دندان داشته باشید تا قبل از برطرف کردن کامل آن ها شما نمی توانید و نباید درمان ارتودنسی را شروع کنید.

قبل از آغاز پروسه ارتودنسی حتما باید سلامت دهان و دندان مطلوب باشد. بنابراین چنانچه پالپ دندان شما دچار عفونت شده حتما باید آن را عصب کشی کرده و مستحکم کنید تا بتوانید درمان خود را آغاز کنید.

عصب کشی دندان همزمان با ارتودنسی

گاهی اوقات دندان سالم است و در وضعیتی کاملا سالم وارد دوره درمان ارتودنسی می شود اما ممکن است دندان بر اثر تروما، آسیب دیدگی و یا پوسیدگی دچار عفونت شود.  عفونت دندان یکی از اورژانس های دندانپزشکی است و در هر زمانی باید در اولین فرصت ممکن به آن رسیدگی شود. چنانچه در طول درمان ارتودنسی نیاز به درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان داشته باشید باید حتما اینکار را انجام دهید.

درمان ریشه با وجود ارتودنسی

اولا که اگر چنین نشود ممکن است درد زیادی را تحمل کنید و با گسترش عفونت دندان خود را کاملا از دست دهید و یا حتی عفونت تبدیل به آبسه دندان، کیست و یا حتی عفونت استخوان شود. در ثانی دستگاه های ارتودنسی هیچ مانعی در مسیر درمان ریشه دندان ایجاد نمی کنند. بریس ارتودنسی ثابت به جلوی دندان ها متصل می شود این درحالی است که برای عصب کشی از سطوح جونده وارد به ریشه دندان دسترسی پیدا می کنند.

ارتودنسی هیچ مانعی بر سر راه عصب کشی دندان نیست و حتی اگر لازم باشد هم بریس های را از روی دندان ها بر میدارند تا عصب کشی بدون دردسر انجام شود. اما بریس های برداشته شده را پس از التیام کامل دندان دوباره به دندان ها متصل می کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

عصب کشی با هر نوع روش ارتودنسی

فرقی نمی کند شما کدام روش ارتودنسی (شامل ارتودنسی متحرک و نامرئی یا ثابت) را داشته باشید در هر صورت بر حسب ضرورت می توانید درمان ریشه دندان انجام دهید.

عصب کشی پس از ارتودنسی

پس از اتمام درمان نیز بدون محدودیت می توانید درمان ریشه دندان آسیب دیده را انجام دهید. فقط بهتر است قبل و بعد از درمان ریشه با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید و تحت ارزیابی قرار بگیرید.

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نکاتی در مورد پر کردن دندان بدون عصب کشی

عوامل ایجاد ترس از عصب کشی دندان

نکات مثبت و منفی جرم گیری دندان با فشار آب

Leave a Comment