عوارض نکشیدن به موقع دندان عقل | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی عوارض نکشیدن به موقع دندان عقل

در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان عوارض نکشیدن به موقع دندان عقل را مورد بررسی قرار می دهیم.

عفونت دندان عقل

در صورتی که بهداشت دهان شما کافی نباشد، این عارضه می‌تواند بیشتر هم نمود پیدا کند.

تغییر لبخند

در صورتی که دندان عقل خود را در زمان مناسب نکشید، ممکن است سبب بهم ریختن نظم سایر دندان‌ها شود. با فشاری که این دندان به سایر دندان‌ها وارد می‌کند، خط لبخند شما ممکن است نسبت به گذشته تغییر چشمگیری داشته باشد.

تشکیل کیست

گاهی اوقات شاهد بروز تورم در قسمت‌های نزدیک دندان عقل خواهید بود. این مورد در واقع همان کیست است که با نوعی التهاب همراه خواهد بود. کیست‌های دندانی معمولا با درد زیادی هم همراه‌اند.

درد دندان

با توجه به سطح پوسیدگی یا فشاری که به سایر دندان‌ها وارد می‌کند، ممکن است در این ناحیه دردی را تجربه کنید.

کشیدن دندان عقل نهفته

خیلی از اوقات ممکن است دندان عقل شما به طور کامل رویش پیدا نکرده باشد؛ در این گونه مواقع، امکان کشیدن دندان وجود ندارد، چرا که در لثه شما به صورت نهفته باقی مانده است. دقت داشته باشید که کشیدن دندان عقل نهفته، به جراحی این دندان توسط متخصص مربوطه نیاز دارد.
معمولا اگر دندان عقل نهفته شما کمی از سطح لثه بیرون زده باشد، ممکن است با یکسری پوسیدگی‌هایی همراه باشد. از دیگر دلایلی که باید برای کشیدن دندان عقل نهفته خود اقدام کنید، می‌توان به ورم و درد لثه، به هم فشردگی دندان‌ها، کمبود فضا زیر لثه و تشکیل کیست اشاره کرد.

مراحل کشیدن دندان عقل | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

نیاز به جراحی در کشیدن دندان عقل

در خیلی از افراد با توجه به بیرون آمدن کامل این دندان، دندانپزشک می‌تواند به راحتی این دندان را بدون نیاز به جراحی بکشد. اما گاهی اوقات به دلیل نهفته ماندن آن، ممکن است نیاز به جراحی و باز شدن لثه باشد.

مراقبت های پس از جراحی دندان عقل

معمولا توصیه می‌شود که در 24 ساعت اول، خیلی دهان خود را شست‌وشو ندهید. همچنین آب دهان خود را در ساعات اولیه بیرون نریزید. چرا که سبب بیشتر شدن شدت خونریزی خواهد شد. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان تا یک هفته از سیگار استفاده نکنید.

ریسک کشیدن دندان عقل

معمولا این پروسه همانند سایر دندان‌ها از ریسک کمی برخوردار است؛ در صورتی که به یکی از بیماری‌های سیستمیک مبتلا باشید، باید قبل از این پروسه حتما دندانپزشک خود را مطلع سازید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عدم نوشیدن مایعات گرم بعد از جراحی دندان عقل

این مورد به صورت موقتی است؛ یعنی معمولا توصیه می‌شود تا چند ساعت از نوشیدن این مایعات پرهیز کنید. چرا که با توجه به جراحی صورت گرفته و وجود التهاب، مواد غذایی گرم امکان تورم در آن ناحیه را افزایش می‌دهند.

کشیدن دندان عقل برای همه ی افراد

یک دندان عقل نهفته می تواند مشکللات زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. به همین دلیل در اکثر موارد توصیه می شود که این دندان ها تا قبل از 25 سالگی از دهان خارج شوند. به طور کلی دندان های عقل در سن 17 الی 25 سالگی رشد می کنند و می توانند برای برخی از افراد هیچ مشکل خاصی ایجاد نکنند. اینکه کشیدن دندان عقل برای فرد در چه سنی و در چه زمانی ضرورت دارد، توسط دندانپزشک مشخص می گردد.

تشخیص وجود یا عدم وجود نهفتگی در دندان عقل

دندان های عقل بالاترین شیوع نهفتگی را دارند. بررسی وجود یا عدم وجود و نهفتگی دندان های عقل به وسیله ی یک رادیو گرافی ( ترجیحا پانورامیک) قابل بررسی می باشد.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

عوارض احتمالی جرم گیری دندان

عوارض نصب نادرست لمینت دندان

مراحل کشیدن دندان عقل

Leave a Comment